مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: در سطح کشور 50 هزار طلبه خواهر از حوزه‌های علمیه فارغ‌التحصیل شدند که 4 هزار نفر آنان به حوزه علمیه خواهران اصفهان مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی  در دیدار جمعی از خواهران طلبه اصفهان با آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: در حال حاضر 4 هزار طلبه خواهر از حوزه علمیه اصفهان فارغ‌التحصیل شدند و به تدریس علوم دینی و تبلیغ اهتمام دارند.

وی تعداد حوزه‌های علمیه خواهران در کل کشور را 394 مرکز ذکر کرد و گفت: در این مراکز 60 هزار طلبه به تحصیل اشتغال دارند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به تعداد طلاب خواهر فارغ‌التحصیل در کشور ابراز داشت: هم اکنون 50 هزار طلبه خواهر از حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور فارغ‌التحصیل شدند و به امر تبلیغ و تدریس اهتمام دارند.

وی نقش بی‌بدیل حوزه علمیه خواهران در جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه خواهران نقش مطلوبی در تربیت همسران خوب در زندگی زناشویی و واقف به تمام احکام دینی و مادری خوب برای تربیت فرزندان در جامعه اسلامی دارد.

ابطحی به نقل قول از یکی از علمای بزرگ اصفهان در ارتباط با نقش موثر زن در تربیت فرزندانی مؤمن اشاره کرد و بیان داشت: هرگز مشاهده نشده است که مادری خوب باشد ولی فرزندان ناخلفی داشته باشد ولی بارها مشاهده شده است که پدران اهل فضل، فرزندان ناخلفی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: این نکات نشان می‌دهد که نقش زن در تربیت فرزند مؤمن و صالح در جامعه تا چه میزان تأثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به نقش خواهران در پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی اشاره و بیان کرد: زنان در دوران انقلاب هم‌پای مردان در قیام علیه ظلم شرکت کردند و در جنگ نیز پشت جبهه به خدمت پرداختند و مردان و پسرانشان را راهی خط مقدم جنگ کردند./س

برچسب ها: قم ، فارغ ، تحصیل ، طلبه ، حوزه ، خواهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.