ضربه مرگ آوري به روابط رژيم صهيونيستي و ترکيه وارد شده به گونه اي که ترکيه، اسرائيل را به تلاش براي تخريب وجهه اردوغان متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي روسي ميگ نيوز با اشاره به اين موضوع که در پي ادعاي اين که سازمان اطلاعات ترکيه اطلاعاتي درمورد فعاليت موساد در ايران در اختيار اين کشور قرار داده، روابط آنکارا و تل آويو متشنج تر شده است ، چنين مي نويسد: به نوشته روزنامه حريت چاپ ترکيه سازمان امنيت اين کشور گزارش ديويد ايگناتيوس تحليلگر با نفوذ بين المللي را بخش لاينفک برنامه عمدي اسرائيل براي تخريب وجهه هاکان فيدان رئيس سازمان امنيت ملي ترکيه مي داند که اسرائيل و آمريکا وي را به داشتن روابط دوستانه به تهران متهم مي کنند. 

به گفته يک منبع اطلاعاتي در ترکيه اين اقدام رسانه اي به منزله حمله از سوي اسرائيل ارزيابي مي شود. 

منابع اطلاعاتي ترکيه در گفتگو با حريت اعلام کرده اند اسرائيل قصد دارد از طريق مطبوعات به وجهه فيدان آسيب بزند و در نتيجه رجب طيب اردوغان را نزد واشنگتن بي اعتبار سازد. 

بر اساس اين گزارش هفته گذشته وال استريت ژورنال هم مقاله اي در مورد فيدان منتشرکردکه به خاطر نقش احتمالي اش در موافقت با تحويل سلاح براي جهادي هاي سوريه مراتب نارضايتي واشنگتن را به همراه داشته است. 

برخورد انتقادي اردوغان با اسرائيل در پي حمله نيروهاي ويژه به کشتي ماوي مرمره آغاز شد. آنکارا معتقد است تل آويو به منظور اجتناب از پرداخت غرامت به خانواده قربانيان اين حمله جنجال آفريني مي کند. 

داني ياتوم مديرسابق موساد در گفتگو با راديو اسرائيل با لحن بسيار تندي رفتار ترکيه را در رابطه با تل آويو غيرقابل قبول ناميده و اظهار داشته اسرائيل مايل به برقراري روابط خوب با همه کشورهاي جهان است و بهبود روابط با همه براي آن اهميت زيادي دارد. ولي اگر اين گزارش صحت داشته باشد ضربه مرگ آوري به روابط اسرائيل و ترکيه وارد شده است. 

به نوشته پايگاه ميگ نيوز، هاکان فيدان يکي از مشاوران کليدي اردوغان است که در سال2010 به عنوان رئيس سازمان امنيت ملي منصوب شده است. وي پيش از اين به عنوان افسر غير رسمي ارتش فعاليت مي کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار