استاد حوزه علمیه قم گفت: ولایت امیرمؤمنان(ع) در راس ولایت‌ها قرار دارد و ولایت فقیه نیز نمونه‌ ضعیف از ولایت امیر مومنان(ع) است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از افسران نیروی انتظامی شرکت کننده در طرح بصیرت اظهار کرد: خداوند طوری ما را آفریده که بتوانیم به سوی کمال حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انسان از ابتدای آفرینش خود صاحب علم و کمال نیست و خداوند در قرآن می‌فرماید «انسان از ابتدای تولد خود هیچ آگاهی و علمی ندارد ولی ابزار برای دستیابی به کمال در اختیارش قرار گرفته است».

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیثی فرمود از گهواره تا گور دانش بیاموزید بنابراین اگر در زمینه علم‌آموزی وقفه‌ای صورت گیرد ضرر کردیم.

وی تصریح کرد: انسان باید همواره تلاش کند که بر علم خود بیفزاید و جهل خود را کاهش دهد، اکنون از بسیاری مسائل دینی و اعتقادی آگاه نیستیم و در این زمینه ضعیف هستیم و ارزش دین و ولایت را نمی‌دانیم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به آیه «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی» گفت: باید بررسی شود که ولایت امام علی(ع) چیست که کمال دین و نعمت در آن قرار داده شده است.

وی یادآور شد:‌ ولایت تکمیل ‌کننده دین و نعمت است و اگر ولایت نداشتیم عبادت‌های ما به هدر می‌رفت.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت:‌ شیعیان در نماز جماعت پس از لفظ والضالین سوره حمد مستحب است که الحمدالله بگویند ولی سنی‌ها در این زمینه آمین می‌گویند زیرا آنها از نعمت ولایت محروم بوده و از این نعمت بی‌بهره هستند.

وی خاطرنشان کرد‌: بر اساس سخنی از امام صادق(ع) عیدی به عظمت عید غدیر وجود ندارد بنابراین اگر در عید غدیر سرتاسر جشن بگیریم کم است.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: ولایت امیرمومنان(ع) در رأس ولایت‌ها قرار دارد و ولایت فقیه نیز نمونه‌ ضعیف از ولایت امیرمومنان(ع) است.

وی به آیه سوم سوره انعام اشاره کرد و افزود: بر اساس این آیه هر آنچه در آسمان و زمین است از نظر خداوند پنهان نیست بنابراین انسان باید مراقب اعمال و رفتار خود باشد./س

برچسب ها: قم ، ولایت ، فقیه ، نمونه ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.