نقالی صحنه نبرد "رستم و سهراب" تاحدودي مطابق با عصر امروز و همراه با موسيقي اجرا شد چرا كه نقالي هاو داستان هاي اصيل ايرني قابليت اجرا در صحنه نمايشي را دارد.

ابوالفضل امامی زاده نقال "رستم و سهراب" در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: از شروع کار با آقای دژاکام  د ر صائب که خانم فرجی نقالی می کردند به نقالی خیلی علاقه مند شدم و از آنجا بود که کار من در این زمینه آغاز شد. تماشای آثاری از این قبیل و خواندن کتاب هنر نقالی در ایران در آشنایی من با هنر نقالی کمک شایانی کرد.



امامی زاده در ادامه گفت:  سعی شد اجرای نقالی کاملا سنتی به اجرا د و از سازهای سنتی تار و دف در کار بهره گرفته شود تا حال و هوای کار تغییر کند و کار بهتری عرضه شود و استفاده از موسیقی می تواند تا حدودی نشانه ای از مدرن اجرا شدن نقالی باشد، چرا که با توجه به زمان، کاری باید به مخاطب عرضه شود كه در این زمان قابل درک باشد. در این اجرا نقالی صحنه نبرد رستم و سهراب روایت شد.

این بازیگر تئاتر بیان داشت: من جوانی بیست و یک ساله هستم که با اراده ای راسخ وارد این کار شدم. در این نقالی نویندگی و کارگردانی و اجرای کار را خودم بر عهده داشتم. این نقالی منتقدینی نیز داشتو مشکلاتی برای اجرا درسالن نیز بود، چرا که در حوزه هنری سالن با شرایط اجرای یک نفره مطابقت ندارد و در سالن بزرگ اجرای یک نفره، دیده نمی شود. 


امامی زاده خاطر نشان کرد: جا دارد که نقالی ها و داستان های اصیل ایرانی در نمایش ایرانیان به روی صحنه رود. چرا که این داستان ها علاوه بر اصالت داشتن با فرهنگ ما مطابق بیشتری دارند و روایتگر بخشی از تاریخچه ملی ایرانیان است.



لازم به ذکر است در صورت وجود امکانات و تلاش دست اندرکاران تئاتر، آثار خوب و رضایت بخش ایرانی که بی اساس و سطحی نیست این قابلیت را دارد که در سبد فرهنگی خانواده ها جا بگیرد و تاریخ و فرهنگ ایران را در صحنه نمایش به تصویر کشد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Germany
سحر
۱۵:۲۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
من اجرای ایشان رادیدم؛کارشان بسیارعالی بود خیلی دوست دارم کارهای دیگرشان راببینم ؛ لطفا اطلاع رسانی کنید. مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مهتا
۱۷:۱۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۲
اجرای بی نظیر و عالی داشتند.
با امید موفقیت روز افزون ایشان
لطفا در مورد زمان و مکان اجرای های جدید ایشان اطلاع رسانی کنید . با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۰:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
من این نمایش را دیدم و از آقای امامیزاده برای بازی خوبشان تشکر می کنم. لطفا درمورد بیو گرافی ایشان برایمان خبر بگذارید ، ممنون
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۶:۲۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
واقعا ادمبه این جوونا افتخار می کنه
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۶:۰۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
من این تائتر از نزدیک دیدم خیلی خیلی زیبا بود
امیدوارم باز هم از این شون کارای جدیدتری ببینیم
آخرین اخبار