اولین زائر سرای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی در مشهد مقدس ساخته میشود و طی هجده ماه آینده آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، از آیین کلنگ زنی زائر سرای ویژۀ معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی که ظهر امروز و در مشهد مقدس برگزار شد دکتر همایون هاشمی اظهار داشت: در راستای توسعه مشارکت های مردمی پیشرفت چشمگیری داشتیم چرا که در سال 91 میزان مشارکت ها ی مردمی 560 میلیارد تومان بود اما پیش بینی می شود امسال این میزان کمک خیرین از مرز 1000 میلیارد تومان بگذرد.

وی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 12800مدد جوی تحت پو شش سازمان بهزیستی به مشهد مقدس اعزام شدند افزود: 5000 نفر نیز عازم سفر به کربلای معلا شده اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به کمک های موردی چشمگیر سازمان بهزیستی به افراد نیازمند اشاره کرد  و اذعان داشت: اگر مراجعه کننده ای در سازمان بهزیستی پرونده نداشته باشد اما نیازمند کمک مالی باشد سازان بهزیستی در خدمتشان خواهد بود چرا که در حال حاضر روزانه حدود 2500 نفر در سراسر کشور به صورت موردی از سازمان بهزیستی کمک دریافت می کنند که این کمک ها علاوه بر خدمات رسانی به سه میلیون و ششصد هزار نفر است.


هاشمی به ساخت بزرگترین زائر سرای ویژه  معلولان در جوار حرم مطهر امام هشتم (ص) گفت: این زائر سرا در 9 طبقه و به صورت کاملاً مناسب سازی شده طی 18 ماه آینده ساخته و آماده بهره برداری خواهد بود.

علاوه بر این، این زائر سرای 400 تختخوابی به صورت کاملاً کم هزینه در اختیار معلولان و همراهان آنان خواهد بود.


*زمین و پروانه ساخت از سوی شهرداری ثامن به صورت رایگان اهدا شد


بوربور رئیس هیئت مدیره جامعه خیرین حامی معلول در ادامه با اشاره به اینکه در دین و اعتقاد ما کمک به هم نوع آمده است گفت: باید به قشر تحت پوشش بهزیستی کمک بیشتری شود و باید کاری کنیم تا مشکلات جامعه هدف بهزیستی با همراهی و همکاری مردم برطرف شود.


وی اضافه کرد: اولین زائر سرای ویژه معلولان در زمینی به مساحت 870 متر مربع و در نه طبقه طی 18 ماه آینده ماه به بهره برداری خواهد رسید و تمامی هزینه ساخت این زائر سرا از سوی یک خیر یزدی تقبل خواهد شد.


رئیس هیئت مدیره جامعه خیرین حامی معلول یاد آور شد: زمین و پروانه ساخت آن از طریق شهرداری ثامن اهدا شده و این زائر سرای مختص معلولان تحت  پوشش بهزیستی خواهد بود.

*1000 مدد جوی بهزیستی به مشهد مقدس مشرف شدند

تهمینه شکیب مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به نیت نیک و  پسندیده مدیران سازمان بهزیستی اظهار داشت: 10000نفر از مددجویان بهزیستی به مشهد مقدس مشرف شدند و برای اقامت مددجویان از این پس زائر سرایی ساخته خواهد شد تا مشکل و دغدغه اقامت در مشهد مقدس را نداشته باشند.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: خیرین ، توسعه ، مردمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار