رئيس کميسيون صنايع مجلس با انتقاد از توليد بانک محور گفت: علي رغم بانک محور بودن توليد داخلي، سهم توليد از تسهيلات بانکي ناچيز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران رحماني رئيس کميسيون صنايع مجلس با بيان مطلب بالا در همايش روز ملي صادرات گفت: متأسفانه توليد ايران بانک محور شده است و در اين ميان سهم توليد داخلي از دريافت تسهيلات بانکي چقدر است.  

وي با اشاره به اينکه صادرات مبتني بر توليد خلاق و نوآور است اظهار داشت: اگر امروز به توليد صادرات محور توجه نشود کشور با مشکلات زيادي روبرو خواهد شد.  

وي افزود: البته توليد نيازمند انجام سرمايه گذاري و سرمايه گذاري مستلزم برقراري امنيت اقتصادي است. 

رحماني با اشاره به نامگذاري سال 92 با عنوان حماسه سياسي حماسه اقتصادي اظهار داشت: اين نامگذاري در واقع يک فرصت و يک جهت گيري است براي مسيري که قرار است در آن گام برداريم. 

رئيس کميسيون صنايع مجلس با تأکيد بر اينکه براي تحقق شعار حماسه اقتصادي لازم است توليد و صادرات را بسيار جدي بگيريم اظهار داشت: بايد تمام سياست گذاري هاي دولت و مجلس در خدمت توليد صادرات محور باشد. 

وي همچنين به ممنوعيت 72 قلم کالاي صادراتي که در ابتداي سال جاري وضع شده بود اشاره کرد و گفت: دستيابي به بازارهاي هدف صادراتي کار بسيار پيچيده و زمانبري است و نبايد با سياست هاي لحظه اي و غيرکارشناسي نظير ممنوعيت کالاهاي صادراتي در اختيار رقباي ما قرار گيرد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، وطنی ، بانک محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار