مدیرکل انتقال خون استان البرز گفت: بیماران تالاسمی استان در موعدهای مقرر فرآورده خونی مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و هیچ مشکلی در این راستا وجود ندارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران حسن حسینی، با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در حال حاضر در استان البرز مشکلی در خصوص تامین خود فیلتره بیماران تالاسمی وجود ندارد و فرآورده خونی مورد نیاز این بیماران در زمان‌های تعیین شده در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر امکان تهیه خون‌های فاقد آنتی‌ژن‌های خاص در استان وجود ندارد و بخشی از این فرآورده خونی از سایر استان‌های کشور تامین می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: امید است با تامین اعتبارات لازم و همچنین افزایش کمک‌های مردمی، انتقال خون البرز بتواند در آینده‌ای نزدیک امکانات و تجهیزات تامین این فرآورده خونی را در خود استان فراهم کند.

وی ادامه داد: وضعیت اهداء خون در استان البرز مناسب است و سالانه در حدود 43 هزار فرآورده مختلف خونی از جمله خون متراکم پلاکت و پلاسما به سایر استان‌ها به ویژه تهران و پالایشگاه ارسال می‌شود.

حسینی تاکید کرد: بسیاری از فرآورده‌های خونی تولید شده از طریق اهداکنندگان مستمر تامین می‌شود که در زمره عنوان سالم‌ترین خون‌های اهدائی قرار دارند.

وی در پایان گفت: تا پایان شهریور ماه در مجموع 34 هزار نفر برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 27 هزار نفر موفق به اهداء خون شدند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.