يك روانشناس گفت: زندگي‌هاي كلامي و گذاشتن نام نامناسب بر دانش آموزان موجب انزواي آنها مي‌شود.

ايماني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: نوجوانان به دليل آن كه برخي از آنها چندان با جمع و دوستان مرتبط نبوده در چالش و انزوا به سر مي‌برند نوجواناني هم كه با سرو وضع ژوليده و آشفته در جمع همسالهاي خود در مدرسه ظاهر مي‌شوند و مورد طرد قرار مي‌گيرند به سمت انزوا و افسردگي مي‌روند اين موارد در مورد كساني مصداق دارد كه مهارت‌هاي اجتماعي را به خوبي نمي‌دانند و نمي‌توانند در برقراري ارتباط با ديگران موفق باشند.
اين استاد روانشناسي با اشاره به اين كه خانواده ها بايد سعي كنند كودكان خود را با ظاهر و لباسي تميز و آراسته راهي مدرسه كنند تصريح كرد: بودن نوجوانان با يكديگر باعث مي‌شود درس‌هاي خوب ارتباط اجتماعي را فرا بگيرند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: يكي از انواع عيب گويي‌هاي رايج در مدارس‌ عيب گويي كلامي و گذاشتن نام نامناسب بر دانش آموز است دانش‌ آموزاني كه در مدرسه مورد آزار و اذيت دوستان خود قرار مي‌گيرند و طرد مي شوند، به سوي انزوا طلبي و كناره گيري از ديگران سوق مي‌يابند پس بايد به ياد داشته باشيم كودكاني كه در مدرسه اجتماعي ترند، در ميهماني ها و فضاي اجتماعي داوطلب مي شوند، به هر حال با تربيت اجتماعي در مدرسه و اصلاح زيرساخت هاي آموزشي مي‌توان حضور نوجوانان و جوانان را در فضاهاي اجتماعي پر رنگ كرد. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار