يک دانشمند آمريکايي يک ساعت داخلي بدن را که مبتني بر دي ان اي است و سن بيولوژيکي بافت ها و اندام ها را تعيين مي کند کشف کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه گاردين ، اين ساعت نشان مي دهد که چگونه بسياري از بافت هاي سالم با همان سرعت کل بدن پير مي شوند، برخي از آنها خيلي سريعتر برخي هم خيلي آهسته تر. اين ساعت نشان مي دهد سن اندام هاي بيمار به شدت متفاوت است به طوري که برخي از آنها دهها سال از بافت هاي سالم همان شخص پيرتر هستند.  
محققان معتقدند کشف چگونگي عملکرد اين ساعت به روند پير شدن کمک خواهد کرد و اين اميد وجود دارد که از اين راه بتوان به داروها يا راه هايي دست يافت که از سرعت اين روند بکاهد. 
روش هاي مبارزه با پيري همواره مورد توجه دانشمندان بوده است. استيو هوروات، استاد ژنتيک دانشگاه کاليفرنيا در لس آنجلس گفت: درنهايت خيلي هيجان انگيز خواهد بود که بتوانيم براي تنظيم کردن دوباره اين ساعت و جوان ماندن به روشي مناسب دست يابيم. 
هوروات دي ان اي حدود 8 هزار نمونه از سلول ها و بافت هاي سالم و سرطاني را بررسي کرده است. وي دريافته است که در بيست سال اول زندگي ساعت بدن تندتر کار مي کند پس از آن از سرعت حرکت عقربه هاي آن کاسته مي شود. 
آزمايش هاهمچنين نشان داده است سن بيولوژيکي بافت يک قلب سالم حدود نه سال جوانتر از آن چيزي است که انتظار مي رود.
سن بافت هاي بيمار بسيار متفاوت است. به عنوان مثال ساعت بافت هاي سرطاني خيلي سريع کار مي کند. برخي بافت هاي سرطاني که از مغز کودکان بيمار نمونه برداري شده بود، سني بيش از 80 سال را نشان مي داد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، ساعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار