یک جامعه شناس گفت: تکدی گری یک آسیب اجتماعی که با خود آسیب های دیگری را به همراه دارد و حضور چنین افرادی در جامعه، چهره بصری شهر را زشت می کند.

 اوروکی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مورد عوامل اجتماعی و اقتصادی مؤثر در معضل تکدی گری گفت: از آن جایی که فقر مهم ترین جایگاه را در عوامل اقتصادی و اجتماعی دارد می تواند فشار اقتصادی غیر قابل تحملی را به بعضی گروه های اجتماعی وارد کند.
این جامعه شناس درباره آسیب های اجتماعی که فقر می تواند به همراه داشته باشد اظهار داشت: تکدی گری به عنوان یکی از اشکال آسیب های اجتماعی در نتیجه ی توزیع ناعادلانه ی ثروت در جامعه پدید می آید و انواع بزهکاری ها مثل دزدی، زورگیری و ... نتیجه ی تقسیم فقر است.

وی درباره ی عوامل روانی و فردی که از عوامل مربوط به ظهور پدیده ی تکدی گری است افزود: عوامل روانی و فردی عواملی اند که باید درباره ی آن ها تحقیقات بیشتری انجام شود، اما آنچه ما می دانیم این است که بسیاری از افراد تکدی گر از مشکلات روانی رنج می برند که خود این مشکلات زمینه ساز بعضی آسیب ها و بزه های دیگر می شود.

دوروکی در خصوص راه های مقابله با تکدی گری بیان کرد: ایجاد اردوگاه های خاص ساماندهی و اسکان متکدیان با تجهیزات کامل و ساماندهی متکدیان اتباع خارجی و بیماران روانی و بی سرپرستان و تعیین زندان خاص جهت گدایان شیاد از جمله راه های مقابله با تکدی گری است./
برچسب ها: تکدی ، آسیب ، اجتماع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار