هر نوع بدرفتاری که در جامعه بوجود می آید یک خشونت رفتاری به حساب می آید که بیشتر هم از طریق زور فیزیکی انجام می شود.

 قرابی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هر نوع بدرفتاری که در جامعه اتفاق می افتد نوعی خشونت است که بیشتر به صورت جسمانی خود را نمایش می دهد و افراد جامعه از زور فیزیکی به منظور قراردادن دیگران در وضعیتی که بر خلاف خواسته شان است استفاده می کنند.
وی افزود: بیشتر افرادی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در وضعیت بدی قرار دارند به خشونت روی می آورند و دیگران را آزار و اذیت می دهند.
خشونت همیشه در جامعه وجود دارد و بیشتر مواقع خشونت پیامدهای ناگوار و ناخوشایندی را برای اطرافیان به دنبال دارد.
قرایی مقدم جامعه شناس بیان کرد: فرد خشن به دلیل نرسیدن به اهدافش به خشونت رفتاری متوسل می شود و خشونت جسمی و جنسی و روحی و همچنین روانی که بر یک فرد وارد می شود می تواند عواقب غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.
ایشان همچنین اضافه کرد: خشونت بیشتر با کتک زدن افراد همراه است و برخی افراد به دلیل داشتن سادیسم به آزار جسمی و جنسی همسران و یا فرزندان خود دست می زنند.
خشونت در بیشتر مواقع به دلیل خشم اتفاق می افتد و بسیاری از رفتارهای خشونت آمیز همراه است به دلیل نرسیدن یک فرد به اهدافش انجام می گیرد.
امان قرایی مقدم یادآور شد: خشونت اقتصادی یکی دیگر از خشونت ها در جامعه محسوب می شود که افراد را با قراردادن در تنگنا و پول ندادن به آنها شکنجه می دهد.
وی تصریح کرد: خشونت روانی مانند سرکوفت زدن جلو خانواده و تحقیر کردن است و خشونت صدمه و آزار جسمی بر دیگران می زند که پیامدهای ناخوشایندی به همراه دارد.
در بعضی مواقع افراد به طور آگاهانه یا ناآگاهانه دست به خشونت می زنند و دیگران را ناراحت و رنجور می کنند.
خشونت یک پدیده قابل اندازه گیری و می تواند در هر فردی به مراتب تغییر کند.
وی ادامه داد: صدمه زدن با خشونت عامل های مهمی دارد و هر شخصی که تحت خشونت قرار می گیرد نمی تواند به راحتی به آسودگی و آرامش برسد.
بدقولی و بی اعتنایی نوعی خشونت رفتاری است و خشونت رفتاری نوعی از خشونت روانی است که بدون استفاده از خشونت کلامی صورت می گیرد.
ترابی مقدم در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: خشونت رفتاری نوعی از خشونت روانی است که به صورت غریزی اتفاق می افتد و در اکثر مواقع برای برقراری تعادل در فرد به وجود می آید. /
more...
برچسب ها: خشونت ، رفتار ، کنترل ، فیزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار