عسگری: کاتا ریشه جودو است/با خشکاندن ریشه به جودو آسیب می زنیم

دارنده دان هفت کاتای کشورمان گفت: بنیانگذار جودو، کاتا را ریشه اصلی این ورزش دانسته و باید به آن اهمیت داده شود.

 هوشنگ عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اضافه کرد: شاید برخی فکر می کنند کاتا از جودو جدا است در حالی که  این موضوع صحیح نیست کاتا ریشه جودو است اما  متاسفانه ارزشی های مدال آن را از بین برده اند و ریشه های جودو را با برخی اقدامات می خشکانند.

 وی ادامه داد: چند سال پیش کاتا داشت ارزش پیدا می کرد و گرفتن دان در آن طبق اصول و قواعد فدراسیون جهانی بود اما  اکنون دیگر این روند وجود ندارد و آزمون گرفتن دادن آبکی شده است و هیچ گزینشی وجود ندارد.

 کاتارو با سابقه کشورمان با اشاره به محروم ماندن تیم ملی کاتا کشورمان از حضور در مسابقات قهرمانی جهان در این باره گفت: فدراسیون از ابتدا وعده داده بود که با گرفتن اسپانسر صد درصد تیم ملی را به مسابقات قهرمانی جهان ژاپن اعزام می کند اما متاسفانه در آخرین لحظات اعلام کردند که مشکل مالی نمی گذارد کاتا رو ها به مسابقات جهانی بروند.

 وی افزود: کاتای ایران نه تنها در آسیا بلکه در جهان هم مطرح است ما قابلیت های بالایی داریم اما متأسفانه به مسابقات آسیایی محدود شده ایم به این دلیل که کسی برای مدال جهانی کاتا ارزش قائل نیست و جایگاهش را نمی داند.

عسگری تأکید کرد: سال گذشته و در مسابقات جهانی کاتا در ایتالیا باز هم ما اعزام نشدیم این در حالی است که کشور میزبان در مسابقات جهانی کاتا در ایتالیا باز هم ما اعزام نشدیم این در حالی است که کشور میزبان همه هزینه ها را تقبل کرده بود و نمی دانم به چه علت مانع از حضور کاتاروهای ایران در مسابقات جهانی شدند.

ملی پوش کاتای کشورمان در خصوص وابسته بودن جودو به کاتا اذعان داشت: جودوی ایران اکنون به تک قهرمان ها محدود شده است اگر قابلیت قهرمانی ندارد به این دلیل است که ریشه آن که کاتا است خشکانده شده وقتی کاتا کمرنگ شود قهرمان پروری کم می شود به دنبال آن مدال جهانی نیز کم خواهد شد اما متأسفانه فریاد اعتراض های ما به جایی نمی رسد و گویا گوش شنوایی نیست برای بالا بردن سطح جودو ایران باید از همه مقاطع استفاده کرد در غیر این صورت از خودوی دنیا جا می مانیم/آق

برچسب ها: عسگری ، جودو ، کاتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار