پس از گذشت 12 سال از ورود سپک تاکرا به ایران، برای نخستین بار در کشور این رشته ورزشی در غالب دروس دانشگاهی دردانشگاه سراسری مجوز تدریس گرفت.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، با همت وتلاش پیام شیرعلی یکی از مربیان جوان سپک تاکرا ایران از ابتدای نیمسال اول 92/93 رشته ورزشی سپک تاکرا تحت عنوان درس تربیت بدنی 2 در دانشگاه گیلان تدریس می شود.

شیرعلی که خود ازاساتید جوان و با دانش حوزه دانشگاه و فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد استدر این ارتباط می گوید: در ابتدا بسیار خرسندم که به عنوان عضو کوچکی از خانواده بزرگ سپک تاکرا برای اولین بار در کشور افتخار آموزش این رشته ورزشی را در سطح دانشگاه برعهده دارم، بی شک رشد امروزه این رشته ورزشی در سطوح داشگاهی مدیون تلاشهای بی وقفه مسئولان این رشته است.

برای نخستین بار در کشور علی فولادی راد با برگزاری یک دوره کلاس توجیهی در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شهید رجایی تهران، سپک تاکرا را به دانشجویان تربیت بدنی آن زمان معرفی نمود، تا سپس توسط جمعی از همین نفرات سپک تاکرا به دیگر استان های دیگر معرفی گردید.هم اکنون پس از گذشت بیش از یک دهه از آن زمان، برای نخستین بارمجوز تدریس این رشته ورزشی در غالب یک واحد درسی دانشگاهی صادر گردید و آموزش آن از ابتدای سال تحصیلی جاری تحت عنوان درس تربیت بدنی 2 با استقبالی بی نظیر، متشکل از حدود 50 نفر دانشجو از رشته های مختلف تحصیلی در 2 کلاس مجزا در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه گیلان شروع شد. امیدوارم این امر بهانه ای شود تا هرچه زودتر شاهد تدریس این رشته مهیج و زیبا در اکثر دانشگاههای کشور باشیم.
 
پایان متن/زر
برچسب ها: سپک تاکرا ، دانشگاه ، دروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار