مدير بحران و پدافند غيرعامل شركت آب منطقه‌اي تهران با بيان اينكه مديريت بحران قابل توجه بخش‌هاي مختلف وزارت نيروست، گفت: اگر بگوييم تاسيسات آب و برق صد در صد ايمن هستند، اغراق كرده‌ايم، اما موفقيت در اين عرصه و بسترسازي لازم به منظور ايمن سازي زيرساخت‌هاي اساسي كشور، نيازمند همكاري ساير بخش‌ها از جمله سازمان مديريت بحران و معاونت راهبردي رياست جمهوري به منظور تامين اعتبار است.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ مهندس جلال جهانبخشي با بيان اينكه "تهديدهاي طبيعي" موضوع مديريت بحران در كشور هستند، گفت: در اين ميان سيل و زلزله در ايران بيش از ساير بلاياي طبيعي رخ مي‌دهند و ايجاد شرايط بحراني ناشي از بروز اين حوادث را هر ساله در نقاط مختلف كشور تجربه مي‌كنيم.

وي درباره نقش وزارت نيرو در مديريت بحران بويژه پيشامد بلاياي طبيعي چون سيل و زلزله گفت:‌ اگر آب و پس از آن برق را مهمترين نيازها در شرايط بحران بدانيم، وزارت نيرو  متولي اين دو بخش است.  اما وزارت نيرو در بحث زلزله، همانند ساير بخش‌ها تاثيرپذير است و بايد تمهيدات لازم را در اين خصوص بيانديشد و از ميزان  آسيب‌پذيري‌اش بكاهد.

نماينده وزارت نيرو در شوراي سياست گذاري کنفرانس ملی مدیریت بحران و HSE كه امسال در چهارم و پنجم دی ماه  به  مناسبت دهمین سالگرد زلزله بم برگزار خواهد شد افزود: در شرايط بحراني بويژه زلزله كه در ايران معمولا در شب اتفاق مي‌افتد ، تامين برق و آب از اولويت هاي اساسي مديريت بحران است، به همين خاطر وزارت نيرو تلاش مي كند تمام سيستم‌هاي توليدكننده، انتقال‌دهنده و توزيع‌كننده آب و برق خود را ايمن كند كه هم خساراتش در مواقع بحران كاهش يابد و هم خدماتش را به مردم تداوم ببخشد.

وي با بيان اينكه منشا اصلي سيل، مختل شدن جريان آب در مجاري طبيعي خودش يعني رودخانه‌ است، اظهار كرد: مديريت رودخانه‌ها و آب‌هاي سطحي  بر عهده وزارت نيروست.

البته تاسيساتي از جمله سدها و نيروگاه‌هاي آبي كه وزارت نيرو در مجراي رودخانه ها ايجاد كرده است از ايمني كافي برخوردار هستند. اما لازم است سياست‌گذاري براي ايمن‌سازي مابقي منابع تاثير پذير با همكاري و هماهنگي همه ارگانهاي ذيربط و بويژه بخش هاي مسئول انجام شود.

جهانبخشي با اشاره به اينكه تاسيسات آبي و برقي همانند تمامي ساخت و سازهايي كه صورت مي‌پذيرد، بر اساس دستورالعمل‌ها و آيين‌نامه‌هاي موجود ساخته مي‌شوند، گفت: بنابراين  ايمني اوليه به جهت همين طراحي مطابق با اصول در اين تاسيسات محقق خواهد شد، ولي ممكن است در برخي تاسيسات جانبي‌ يا به علت تاثيرمتقابل بخش‌هاي ديگر، آسيب پذيري وجود داشته باشد كه بخش هاي مرتبط بايد پيگير رفع آنها باشند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: برق ، آب ، نیرو ، سیل ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار