فیصل راضین در دیدار با صادقی سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری هرمزگان گفت :فرهنگ و آب و هوای هرمزگان به کشور سریلانکا بسیار نزدیک است و این می تواند زمینه مناسبی برای توسعه ارتباط بازرگانان این استان با کشور سریلانکا شود.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛ وی با اشاره به فعال بودن پالایشگاه مخصوص پالایش نفت ایران در سریلانکا افزود : معتقدم خیلی زود می توانیم روابط تجاری دو کشور را گسترده کنیم که در این زمینه هرمزگان می تواند شروعی موفق برای این روابط باشد.

در سفر سفیر سریلانکا به هرمزگان تدارک مذاکره تخصصی برای واردات چای مرغوب سریلانکا به ایران با منطقه آزاد قشم دیده شده است.

سفیر سریلانکا از هیئت هرمزگانی برای شرکت در نمایشگاه صنعت، تجارت، سرمایه گذاری و توریست در سریلانکا دعوت کرد.

در این دیدار دو طرف برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان به سریلانکا توافق کلی کردند و بررسی جزئیات آن به مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان واگذار شد.

سرپرست حوزه معاونت برنامه ریزی استانداری هرمزگان هم در این دیدار با اشاره به پیشینه مراوده های تجاری دو کشور گفت : صادرات محصولات کشاورزی از هرمزگان به کشور سریلانکا می تواند مقدمه ای برای توسعه روابط دو کشور در زمینه های مختلف ، بویژه نفتی و گازی باشد.

صادقی افزود : هرمزگان در تولید پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی و بادمجان مازاد مصرف کشت دارد که می تواند این محصولات را به کشور سریلانکا صادر کند./ب

برچسب ها: سفیر ، سریلانکا ، هرمزگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.