مديركل شبكه دامپزشكي استان مركزي گفت: توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك در استان افزايش مي يابد

 دكتر حسيني در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: در نيمه نخست امسال به دليل مشكلاتي كه درخصوص كشتارگاه طيور در استان وجود داشت تنها يكصد تن مرغ بدون آنتي بيونيك توليد شده كه در نيمه دوم سال جبران مي شود.
وي گفت: توليد ۸۰۰ تن گوشت مرغ بدون آنتي بيوتيك موسوم به (مرغ سبز) در سال جاري در اين استان هدفگذاري شده است.
مديركل شبكه دامپزشكي استان مركزي خاطرنشان كرد: توليد مرغ بدون آنتي بيوتيك از سال گذشته با همكاري ۱۰ واحد پرورش مرغ در استان مركزي كليد خورد و در نخستين سال اين برنامه ۵۰۰ تن از اين فرآورده پروتئيني سالم توليد شد.
دكتر حسيني اظهارداشت: امنيت چرخه غذايي از ضرورت هاي پايه هر جامعه است و اركان درگير آن از مزرعه تا سفره بايد با حساسيت به تكاليف خود عمل كنند تا سلامت جامعه به عنوان سرمايه اصلي كشور حفظ شده و ارتقا يابد.
وي گفت: يكي از برنامه هاي مهم دامپزشكي در حوزه امنيت غذايي شناسنامه دار كردن فرآورده هاي دامي است كه به تازگي تدوين برنامه هاي آن در سطح كلان آغاز شده و شامل نصب برچسب اطلاعاتي بر لاشه دام ها و فراورده و كيفيت بسته بندي است.
مديركل شبكه دامپزشكي استان مركزي گفت: موضوع طرح تضمين سلامت فرآورده هاي محصولات از برنامه هاي كشوري و مهم اين سازمان است كه با حساسيت دنبال مي شود.
دكتر حسيني با تاكيد بر لزم تقويت كشتارگاه هاي صنعتي و توسعه صنايع تبديلي در حوزه فرآورده هاي دامي افزود: تكميل چرخه امنيت غذايي با پرداختن عملي به اين مهم محقق مي شود./س
برچسب ها: تولید ، مرغ ، آنتی بیوتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.