صبر و بردبارى حضرت امام خمينى (ره) در فراق حاج آقا مصطفى، چهره آن حضرت را در مقابل ديدگان ملت ايران مانند خورشيد فروزان كرد. بنابراين تجليل از مقام و منزلت حاج آقا مصطفى خمينى در واقع احترام به حضرت امام (رض) و تجليل از ارزشهاى اسلامى و انقلاب محسوب مى‌شود...

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني khamenei.ir، مقام معظم رهبرى در ديداري با دست‌اندركاران برگزارى كنگره بزرگداشت مقام و منزلت مرحوم حاج آقا سيد مصطفى خمينى، با اشاره به خصوصيات بارز مرحوم سيد مصطفى خمينى فرمودند: فرزند ارشد حضرت امام‌(رض) از خصوصيات برجسته‌اى برخوردار بود. او علاوه بر جنبه علمى، استعداد درخشان و جوالى را در فقه و اصول و علوم عقلى از خود در حوزه علميه نشان داد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اى ذوق و علاقه مرحوم حاج آقا مصطفى خمينى به شعر و هنر را يادآور شدند و فرمودند: وى تمامى كتاب‌هاى برجسته و مطرح زمان خود را خوانده بود. او شخصيتى همه‌جانبه داشت و چنين به نظر مى‌رسيد كه همه خصوصيات مثبت در وجود ايشان در حال رشد و ترقى است.

رهبر معظم انقلاب اسلامى به زهد و پارسايى مرحوم حاج آقا مصطفى خمينى در زندگى پربار او اشاره كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: صبر و بردبارى حضرت امام خمينى (ره) در فراق حاج آقا مصطفى، چهره آن حضرت را در مقابل ديدگان ملت ايران مانند خورشيد فروزان كرد. بنابراين تجليل از مقام و منزلت حاج آقا مصطفى خمينى در واقع احترام به حضرت امام (رض) و تجليل از ارزشهاى اسلامى و انقلاب محسوب مى‌شود.

 گفتني است حاج آقا سيدمصطفي خميني فرزند ارشد بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي،  در تاريخ یكشنبه اول آبان 1356 در حالی كه 47 بهار از عمرش می‌‌گذشت به طرز مشكوكی به دست عوامل رژيم طاغوت مسموم شده و به شهادت رسيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
خوشا بحالشان کاش مارا شفاعت کنند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۲
روح ایشان و پدر بزرگوارشان قرین رحمت باد
آخرین اخبار