پرويز مظلومي سر مربي سابف استقلال با نتايجي که در آخرين حضورش در استقلال گرفت خوشبخت ترين و نگون بخت ترين سر مربي آبي ها در چند سال اخير بوده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران پرویز مظلومی بازیکن پیشین فوتبال و سرمربی سابق استقلال تهران در 26 شهریور 1333 در شهر آبادان به دنیا آمد فوتبال را در پست مهاجم و در تیم صنعت نفت آبادان شروع کرد. پرویز مظلومی در دوران بازیکنی اش در جام تخت جمشید 1356 برای تیم تراکتور سازی 9  گل به ثمر رساند و به خاطر بازی خوبش به تیم ملی آن سال دعوت شد.

مظلومی در جام تخت جمشید 1357 برای تیم تاج استقلال هفت گل به ثمر رساند و او در سال های حضور خود در تیم استقلال مجموعا 72 گل برای این تیم به ثمر رساند و در پر تماشاچی ترین بازی استقلال و پرسپولیس  در سال 1362  در ورزشگاه آزادی که حدود 120 هزار نفر شاهدش بودند استقلال با تک گل پرویز مظلومی به پیروزی دست یافت.


پرویز مظلومی  به مدت نه سال دستیار منصور پور حیدری در استقلال بود و در سال های بعد یعنی سال 1381 تا 83 به عنوان سرمربی صبا باتری به مسیر فوتبالیش ادامه داد. مظلومی در فصل 84-85  به تیم صنعت نفت آبادان رفت .

مظلومی در سال 2007 بازی های غرب آسیا به عنوان سرمربی در کنار مارکار آقاجانیان به هدایت تیم  ب ایران حضور یافت و این تیم را قهرمان جام غرب آسیا کرد در سال 86-87  به تیم ابومسلم پیوست و بعد ازآن  هم با قرار دادی به تیم مس کرمان رفت و در فصل 90.89  به تیم استقلال رفت وی توانست در این حضور خود با این تیم عنوان نایب قهرمانی دهمین دوره لیگ برتر ایران را با یک امتیاز کمتر کسب کند.


مظلومی در حالی تیم را تحویل گرفت  که دو بازیکن اصلی تیم را از دست داده بود اما در آن فصل مظلومی در  بازی رفت و برگشت تیم پرسپولس را با نتایج  مشابه 0-1 شکست داد و از سوی هواداران لقب "پرویز رفت و برگشت" را دریافت کرد.

 مظلومی فصل بعدی هم با استقلال ماند و در تاریخ 25شهریور 1390 استقلال به سرمربی گری پرویز مظلومی موفق شد برای سومین بار متوالی رقیب دیرینه اش را شکست دهد. مظلومی اولین مربی در تاریخ فوتبال ایران است که به چنین رکوردی دست یافته است همچنین در تاریخ 18 آذر ماه 90 برای بار چهارم نیز موفق به شکست پرسپولیس با نتیجه 3 بر صفر در دربی هفتاد و سوم شد روند پیروزی های او در مقابل پرسپولیس سرانجام با شکست 2-3 در مقابل تیم ده نفری پرسپولیس در بهمن 90متوقف شد.

 او در تاریخ 25 اسفند 1390در  حالی که  دو بازیکن اصلی خود را نداشت با شکست دادن شاهین بوشهر توانست استقلال را قهرمان جام  حذفی کند او در اقدامی نمادین قهرمانی جام حذفی را به روح ناصر حجازی تقدیم کرد. در آن فصل توانست با 58 گل زده بهترین خط حمله لیگ را داشته و با اختلاف یک امتیاز نسبت به قهرمان و یک گل کمتر نسبت به تیم دوم به مقام سومی در لیگ دست یابد.


مظلومی پس از جدا شدن از استقلال در سال 91در پی جدایی تارتار از تیم استیل آذین در تاریخ 18 مهر 1391 به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد اما پس از گذشت کمتر از یک هفته و بدون نشستن بر روی نیمکت مربی گری به دلیل آنچه حل نشدن مساله مالکیت جدید و مشکلات مالی تیم عنوان شد از این تیم جدا شد و در تاریخ 23بهمن 91 ضمن برکناری اکبر میثاقیان به باشگاه فوتبال آلومیینوم هرمزگان رفت و در حال  حاضر هم  مربی  جدید مس کرمان است که در لیگ برتر نیز شرکت دارد.

پايان متن/آق
برچسب ها: مظلومی ، مربیان ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدي
۰۰:۵۹ ۰۸ آبان ۱۳۹۲
پرويزسوبله چوبله دوست داريم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
اره با خریدن داورا
آخرین اخبار