رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي از كليد خوردن كار بررسي پيش نويس قانون مفاد كاهش آلودگي هوا و نحوه كنترل ريزگردها در اين كميسيون خبر داد.

 رجايي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: اين قانون ضمن تعاريف دقيق براي روزهاي پاك، سوخت پاك و شفافيت در تكاليف قانوني بخشهاي دولتي و خصوصي، كارگروه ملي مقابله با آلودگي هوا را نيز تشريح كرده است.
وي گفت : اين كارگروه به رياست معاون اول رييس جمهوري و عضويت سازمان حفاظت محيط زيست ، هواشناسي، وزارت كشور، جهادكشاورزي، بهداشت و درمان، نيرو، وزارت امور خارجه ، معاونت نظارتد راهبردي رييس جمهوري و صدا و سيما در كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي به تصويب رسيده است.
نماينده مردم اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي افزود : آمادگي و پيشگيري، مديريت بهينه و مقابله با آثار زيانبار آلودگي هوا و تقويت اقدامات راهبردي بين المللي در كاهش آسيب ريزگردها از جمله تكاليف محوري اين كارگروه ملي است.
رجايي گفت : يكي از مفاد مهم قانون مذكور كه در كميسيون كشاورزي مجلس به تصويب رسيده مربوط به خودروهاي توليد داخل است كه از اين پس بايد استانداردهاي بين المللي انتشار گازهاي آلاينده را درتمامي خطوط توليد خودروهاي سبك، سنگين و موتور سيكلت كشور رعايت شود.
وي افزود : در اين قانون الزام شده كه تا دوسال پس از توليد ، خودروهاي سبك بايد سالي يك بار و خودروهاي عمومي سبك و سنگين بايد شش ماه يكبار گواهينامه مخصوص رعايت حدود انتشار مجاز گاز و معاينه سلامت فني از محيط زيست دريافت كنند در غيراين صورت از تردد آنها در شهرها جلوگيري مي شود.
رييس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: يكي ديگر از مفاد تصويب شده قانون مذكور مربوط به راهنمايي و رانندگي است كه موظف شده كه با اعلام استانداردها از سوي محيط زيست كشور اين قانون را در حوزه تردد اجرا كند. /س

برچسب ها: کاهش ، آلودگی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.