مدیر کل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی گفت: شیوع بیماری در 2 دهه اخیر به صورت پنهان تنوع زیستی را تهدید می کند.

حسین محمدی درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: علاوه بر شکار، شاهد کاهش حیات وحش به طور طبیعی هم هستیم، شیوع بیماری غیر پنهان تنوع زیستی و گونه های در معرض خطر را تهدید می کند.

وی با اشاره به بیماری های نوظهور اظهار داشت: چیزی که در گذشته مورد توجه نبوده بیماری های نوظهور است از جمله انفولانزای فوق حاد پرندگان که هر ساله نمونه های جدید آن بروز پیدا می کند و تلفات زیادی از پرندگان می گیرد.

وی با اشاره به سختی درمان پرندگان ادامه داد: در هیچ جای دنیا برای حیات وحش که در طبیعت هستند درمان امکان پذیر نیست و نمی توان آنها را زنده گیری کرده واکسن به آنها تزریق کرد.

محمدی با بیان این مطلب که درمان فقط در زیستگاههای محصور و باغ وحش ها امکان پذیر است تصریح کرد: گاهی اوقات این بیماری ها باعث انقراض بعضی از گونه هایی که زیستگاههایشان محدود است مي شود.

وی با اشاره به اقدامات کنترلی در این خصوص گفت: نباید اجازه ورود دام های آلوده را به زیستگاههای پرندگان بدهیم همچنین دام هایی که حاشیه زیستگاهها هستند باید واکسینه شوند و در زیستگاه های کوچک و محدود سیستم پایش و آنلاین را راه اندازی کنیم و همچنین سیستم زنده گیری دائم در مواقع لزوم که با بیماری حاد مواجه می شویم مستقر شود تا با استفاده از سلاح های بیهوشی نسبت به زنده گیری اقدام شود. /ل
برچسب ها: واکسن ، پرندگان ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.