رئیس شیلات استان یزد از رهاسازی بیش از یک میلیون و 200 هزار قطعه بچه ماهی سردابی در 250 استخر پرورش ماهی استان یزد خبر داد

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

محمدعلی مبینی در حاشیه بازدید از استخرهای پرورش ماهی شهرستان بافق و صید ماهیان گرمابی در این شهرستان اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان بچه ماهی رهاسازی شده، در پایان دوره پرورش، بیش از 4 هزار تن ماهی برداشت شود..

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 700 تن ماهی سردابی از استخرهای ذخیره آب و پرورش ماهی استان یزد برداشت می‌شود.

مبینی بیان کرد: هم‌اکنون فصل برداشت ماهیان گرمابی است و در شهرستان بافق نیز گونه جدید ماهی تیلاپیا در حال صید است.

وی خاطرنشان کرد: ماهی تیلاپیا از ماهیانی است که تحقیقات در مورد پرورش و تکثیر آن در بافق انجام شده و از یک سال پیش کار از حالت تحقیقاتی خارج شده و به پرورش این گونه ماهی رسیده است.

مبینی عنوان کرد: هم‌اکنون در استخرهای استان یزد و به طور عمده در استخرهای شهرستان بافق، 250 هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا رها سازی شده است .

رئیس شیلات استان یزد همچنین از پرورش دهندگان ماهی خواست: در زمینه آماده سازی استخرهای خود به روش‌های علمی اقدام کنند و به آن بها دهند.

معاون دفتر توسعه منابع آبزی و ماهیان آب شیرین سازمان شیلات ایران نیز سرانه مصرف ماهی در کشور را  12 کیلوگرم عنوان کرد و بیان داشت: این سرانه باید به بالای 15 کیلوگرم برسد گرچه در کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن، سرانه مصرف ماهی بالای 70 کیلوگرم است .

جمشید سیفی، سرانه اعلام شده مصرف ماهی را مختص استان‌های شمالی و جنوبی دانست و گفت: سرانه مصرف ماهی در آب‌های داخلی زیر پنج کیلوگرم است که امیدواریم با توسعه شیلات در منابع آب داخلی، این سرانه افزایش پیدا کند/س
برچسب ها: رها ، سازی ، بچه ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.