رضا داد گفت: بخش سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول در بخش نگاه نو و سيمرغ بلورين متن و پژوهش در آثار مستند كه در برخي از دوره‌ها حضور و در برخي از دره‌ها حذف شده بود را در اين دوره اضافه كرديم.

"عليرضا رضاداد"، دبير سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران با توجه به مدت زمان اندك تا برگزاري جشنواره در خصوص برنامه‌هاي خود گفت: فرصت زيادي براي بررسي دقيق و هم جانبه همچنين ايجاد طرح جديد براي جشنواره نداشتيم و به دليل برگزاري در دوره‌هاي پيشين نيازي هم از اين بابت نبود چرا كه جشنواره از ثبات نسبي برخوردار است.

وي با اشاره به قديمي‌تر بودن 2 بخش محتوا و مضمون ادامه داد: بخش سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول در بخش نگاه نو و سيمرغ بلورين متن و پژوهش در آثار مستند كه در برخي از دوره‌ها حضور و در برخي از دوره‌ها حذف شده بود را اضافه كرديم. همچنين دستاورد فني و هنري در اين بخش را كه پيش از اين سيمرغ بلورين دريافت مي‌كرد به جايزه ويژه هيات داوران تغيير داديم. 

رضاداد افزود: در بخش بين الملل جايزه بازيگران زن و مرد در بخش سينماي جهان اسلام را نيز با توجه به فيلم‌هاي برتر كشورهاي اين حوزه امكان حضور دارند را كم كرديم و در مجموع يك جايزه از جوايز ما حذف شد و برخي از سیمرغ‌ها را به جايزه ويژه تغيير داديم.

وي در خصوص مهيا بودن بودجه اين دوره عنوان كرد: تلاش ما بر اين است كه مسائل مالي را حل كنيم و بحران مالي موضوعي است كه باعث شده دولت دچار محدوديت شود و به همين جهت ما متعادل و با حداكثر صرفه جويي جشنواره را برگزار مي‌كنيم و رويكرد ما اين گونه است كه به شكل منطقي به سمت برپايي جشنواره پيش رويم.

رضاداد با تاكيد بر پذيرش همياري از سوي فارابي اظهار داشت: همه سازمان‌ها بايد در جهت كمك به برپايي بهتر جشنواره كمك كنند چرا كه سازمان‌هاي تابع معاونت سياسي به عنوان بازوهاي اجرايي سينما هستند.

وي در خصوص حضور فيلم‌هاي سال گذشته از جمله "زندگي مشترك آقاي محمودي و بانو" و همه چيز براي فروش" در جشنواره امسال بيان كرد: براساس مقررات هر فيلمي كه اجازه حضور داشته باشد شانس راه يابي به جشنواره امسال را دارد و در غير اين صورت حضور پيدا نمي‌كند. مقررات جشنواره روشن است و براساس آن هيئت انتخاب با بررسي فيلم‌ها و كيفيت‌شان دست به انتخاب مي‌زنند و با توجه به مقررات موجود هيچگونه تغييري را در سياست‌ها و قوانين جشنواره ايجاد نكرديم.

دبير سي و دومين جشنواره بين المللي فيلم فجر در پاسخ به اينكه تا چه حد جشنواره امسال دور از حاشيه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: تاكنون مشاهده‌اي مبني بر دخالت در تصميم گيري بيرون از حوزه نداشتم اما حواشي براي هر فعاليتي طبيعي است و ما در جامعه‌اي آزاد زندگي مي‌كنيم كه همه حق اظهارنظر در مورد يكديگر را دارند و مسئله خاص و ويژه‌اي نيست.   

رضاداد در خصوص احتمال حذف "هاليووديسم" از بخش جنبي جشنواره گفت: اين بخش به صورت مستمر همه ساله نبوده و به تناسب شرايط برگزاري جشنواره سمينار و فعاليت فرهنگي برگزار مي‌شد. در دوره‌اي موضوع جنگ نرم و يا موضوعات مختلف متناسب با شرايط فرهنگي در بخش جنبي جشنواره شكل مي‌گرفت امسال نيز با بررسي سينماي كشور و متناسب با اقتضاي آن موضوعي را پيش بيني خواهيم كرد.

وي در خصوص خبري مبني بر موقتي بودن سمت دبيري خود اظهار داشت: حجت الله ایوبی اعلام کرد که در پایان جشنواره فیلم فجر برای سکانداری دوره‌های بعد تصمیم‌گیری خواهد شد و خود من نیز ترجیح می‌دادم شخص ديگري اين مسئوليت را قبول كند و من به عنوان مشاور با او همكاري داشته باشم.

مشاور ارشد رئيس سازمان سينمايي در پايان صحبت‌هايش در خصوص شعار جشنواره و متفاوت بودن اين دوره خاطرنشان كرد: شعار امسال همچون سال‌هاي گذشته به محض آغاز فعاليت‌هاي تبليغي جشنواره و همچنين شرايط فرهنگي اجتماعي و سياسي انتخاب خواهد شد و اميدوارم با توجه به نظرات مثبت ديگران دوره متفاوتي را داشته باشيم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار