امام جمعه موقت رودهن گفت: عید غدیرخم تنها یک مناسبت مذهبی نیست، بلکه در لوای آن عظمتی غیر قابل انکار نهفته است.

حجت‏ الاسلام سیدحسین حسینی ‏تبار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: آن زمانی که خداوند متعال قصد معرفی وجود نازنین امیر مؤمنان علی(ع) را به نبی مکرم اسلام(ص) داشت تا مقام شامخ ولایت، زمامت و امامت را به دستور حق تعالی در روز غدیرخم به امت اسلام معرفی کند، آیه ای از سوره مائده با این مضمون که "امروز کفار مأیوس شدند"، نازل شد.

وی خودداری از خشوع مقابل کفار را درس بزرگ غدیرخم خواند و افزود: تا زمان معرفی امیر مؤمنان حضرت علی(ع) به عنوان دوام بخش راه راستین پیامبر اکرم(ص)، کافری وجود نداشت، همه یا مسلمان بودند و یا عده ای قلیل خود را به ظاهر مسلمان معرفی می کردند.

حسینی ‏تبار تصریح کرد: در آن دوران دو امپراتوری بزرگ در شرق تحت عنوان پادشاهی ایران و در غرب با نام روم در دو سوی شبه جزیره عربستان بر جهان حاکم بودند و حکام این امپراتوری ها برای نیل به خواسته های خود به دقت مسائل جهان اسلام را مورد بررسی قرار می دادند.

امام جمعه موقت رودهن تصریح کرد: هدف آنها مرگ پیامبری بدون فرزند بود تا نسلی از وی برای تداوم راه مورد غضب آنها باقی نماند، اما حقیقت عظیم غدیرخم خط بطلانی بر این اندیشه و هدف شوم ناپاکان بود.

وی ادامه داد: پس از آن واقعه بزرگ، دین مبین اسلام بعد از حضرت رسول الله(ص) صاحب مجری، حکیم و فقیه شد؛ فرستاده پاک خداوند در آن روز با بیان "من كنت مولاه فهذا علی مولاه" به نوعی با امت خود اتمام حجت کرد.

حسینی ‏تبار اضافه کرد: دوری از ولایت حضرت علی(ع) درد امروز جهان اسلام است، اگر در غدیرخم مسلمانان به بیانات نبی مکرم اسلام(ص) گوش جان سپرده و شاخه شاخه نمی شدند، امروز آمریکایی وجود نداشت که بتواند اینگونه تاخت و تاز کند.

امام جمعه موقت رودهن تصریح کرد: در صورت پذیرش آن روز ولایت علی(ع) حال حکومت اسلام بود که بر همه جهان حکم می راند، اما برخی از مسلمانان بر روی عهد و پیمان خود با رسول الله(ص) پای گذاشتند و زمینه ایجاد شرایط امروز را فراهم ساختند./س


برچسب ها: عید ، غدیر خم ، ولایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.