رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور گفت: يك تيم نيازسنجي آموزش هاي فني و حرفه اي به ويژه در حوزه هاي صنعت و كشاورزي در كشور تشكيل شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، كورش پرند در نشست با رييس و جمعي از كاركنان مركز فني و حرفه اي باشت افزود: اجراي طرح ضربتي آموزش، توليد، بازاريابي و فروش در كشور ضروري به نظر مي رسد زيرا اجراي آن موجب خنثي كردن تحريم هاي دشمنان خواهد شد.
وي بيان كرد: از سال گذشته تاكنون 266 مركز فني و حرفه اي در سراسر كشور داراي چارت سازماني شده است.
پرند اظهار كرد: مكان هاي آموزشي بدون استفاده در نقاط مختلف كهگيلويه و بويراحمد براي تبديل به كارگاه هاي فني و حرفه اي هر چه سريعتر از سوي متوليان امر معرفي شوند.
وي با اشاره به اينكه ايجاد اشتغال در كشور بايد به طور جدي پيگيري شود، عنوان كرد: اصلاح قوانين بانكي، رشد اقتصادي و رونق بازار كار از عوامل تاثيرگذار در زمينه اشتغالزايي است.
پرند ابراز داشت: كيفي بخشي به آموزش هاي فني و حرفه اي مهمترين عامل در رشد اقتصادي كشور بوده و براي كاهش بيكاري بايد در زمينه مهارت هاي فني و حرفه اي سرمايه گذاري شود.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، افزود: تلاش و خودباوري زمينه ساز تحقق شعار حماسه اقتصادي خواهد بود.
پرند گفت: نظام آموزش عالي كشور نامتوازن است زيرا از مجموع چهار ميليون و 500 هزار دانشجوي كشور 23 درصد در مقطع كارداني و 77 درصد مابقي نيز در مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا تحصيل مي كنند.
وي بيان كرد: بيش از دو هزار و 600 رشته دانشگاهي در كشور وجود دارد در حالي كه يك ميليون و 600 هزار دانشجو در 200 رشته تحصيلي متمركز شده اند و اين امر از عوامل اصلي بيكاري در كشور به شمار مي رود.
پرند اظهار كرد: چنانچه نظام آموزش عالي كشور با اين روند پيش رود مشكل بيكاري در سراسر كشور در سال هاي آينده حاد خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه فرهنگ مدرك گرايي در كشور جايگزين فرهنگ كار شده، عنوان كرد: بايد يك برنامه ريزي اصولي در زمينه كاريابي در سراسر كشور تدوين شود.
پرند ابراز داشت: آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي در كشور بايد به روز و بر اساس نيازهاي جامعه باشد.
وي افزود: بر اساس گزارش هاي رسيده در بحث مشاوره شغلي در كهگيلويه و بويراحمد ضعيف عمل مي شود./س
برچسب ها: نیازسنجی ، آموزش ، فنی ، حرفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.