معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: توسعه فرهنگی و آماده نمودن الزامات معنوی، مکمل توسعه فرهنگی و فراهم آوردن امکانات مادی برای شهر و شهروندان است.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در صورت حاکمیت مدیریت ارزشی در شهر و توجه به ابعاد مادی و معنوی زندگی شهری می‌توانیم انتظار تحول جدی در رفتارهای شهروندی را داشته باشیم.
 
وی با تاکید بر این که در رویکرد مدیریت شهری در دوره جدید موضوعات اجتماعی و فرهنگی بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت، اعلام کرد: از این منظر ضمن تاکید بر جنبه‌های تربیتی و انسانی در اجرای زیرساخت‌های شهری، سعی خواهیم کرد تا مناطق جنوبی شهر را در فعالیت‌های خود به صورت ویژه مورد توجه قرار دهیم.
 
*توجه بیشتر به ری، قبله تهران
 
معاون شهردار تهران منطقه 20 را از جمله مناطقی بر شمرد که در این چند سال اتفاقات بزرگ و تحولات مهمی را از سوی مدیریت شهری در آن شاهد بودیم، اظهار کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ری قبله تهران است و در دوره جدید مدیریت شهری این منطقه مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت.
 
مهندس تشکری هاشمی، توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی با محوریت انسان را جوهره فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید اعلام و تصریح کرد: با نگاه انسان محور سعی می‌کنیم گام به گام جلو رفته و برای مسائل و مشکلاتی که  شهر با آنها رو به رو است چاره اندیشی کنیم.
 
وی توجه به موضوع حمل و نقل عمومی را موضوعی جدی عنوان و اضافه کرد: این موضوع باید از تمرکز خارج شده و از این رو شهرداری‌های مناطق می¬بایست به ایستگاه‌های اتوبوس و مترو توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که اساساً موضوع نگهداشت شهر از جمله نگهداری ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی موضوع مهمی است که نیازمند توجه جدی است.
 
*نسبت به بلوک به بلوک شهر احساس تکلیف می کنیم
 
معاون شهردار تهران رفتار انسانی و عدالت محوری را از اولویت‌های مدیریت شهری در دوره جدید اعلام و اظهار کرد:در این دوره با تکیه بر فرهنگ جهادی از ظرفیت‌های شهر در تمام ابعاد استفاده می‌کنیم و با همکاری و همراهی خود شهروندان برای تحقق این ظرفیت‌ها از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
 
مهندس تشکری هاشمی، توجه به زیرساخت‌های شهری مانند احداث مترو و توسعه سیستم حمل و نقل شهری و ساخت بزرگراه‌ها و تکمیل شبکه معابر شهری را از جمله نیازهای شهر به عنوان موجود زنده بر شمرد و تصریح کرد: مکمل این زیرساخت¬ها توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی است که هویت شهر و شهروندان آن را شکل می‌دهد.
 
وی در پایان با تاکید بر این که نسبت به معبر به معبر و بلوک به بلوک شهر احساس تکلیف و مسئولیت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بر اساس دید کارشناسی و استدلال منطقی فعالیت‌های خود را در حوزه حمل و نقل و ترافیک با مقیاس یک - یکم در شهر پیگیری کرده و سعی می¬کنیم تا تک تک شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی بهره‌مند شوند. /ف
برچسب ها: معاون ، شهردار ، تهران ، ایستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار