«این وصیت‌نامه‌هایی که این عزیزان می‌نویسند مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کرده‌اید و خدا قبول کند. ... این وصیت‌نامه‌ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید. امام خمینی(ره)». بر همین اساس ازین پس هر شب وصیت نامه یک شهید را به عنوان تحفه‌ای از گنجِ جنگ پیشکش کاربران بزرگوار مجله شبانه خواهیم کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ سيد كاظم سال 36 در آرادان سمنان به دنيا آمد. از كودكي شجاع و نترس بود. سال 54 با نمرات عالي ديپلم رياضي را گرفت. براي ادامه تحصيل وارد دانشگاه تهران شد. دوره نقشه برداري را گذراند. بعد هم در سازمان تربيت بدني استخدام شد. فعاليتهاي انقلابي او در دانشگاه و محل كار ترك نشد. ساواك دوباره او را دستگير كرد. از ادامه تحصيلش در دانشگاه جلوگيري شد. با كمك پدر براي ادامه تحصيل به آمريكا رفت. در آنجا در رشته مهندسي مكانيك تحصيلاتش را ادامه داد. وارد انجمن اسلامي دانشجويان آمريكا شد. آنجا از هر فرصتي براي افشاي ماهيت رژيم شاه استفاده ميكرد.
پخش اعلاميه ها و نوارهاي امام باعث شد كه توسط پليس آمريكا هم بازداشت شود. در آمريكا معاون انجمن اسلامي دانشگاه بود. بعدها خودش مسئوليت اين انجمن را به عهده گرفت. با پيروزي انقلاب تحصيلات خود را در آمريكا رها كرد و به ايران بازگشت. بلافاصله با گذراندن دوره آموزش وارد سپاه شد. سال 58 براي خاموش كردن ضد انقلاب در كردستان، به نقده رفت. در اين مأموريت، تجربيات زيادي را براي مبارزه با ضد انقلاب به دست آورد.
او بعدها يكي از بنيانگذاران اطلاعات سپاه شد.
سحرگاه دوم شهريور سال 64 همزمان با شهادت امام محمد باقر (ع) با سيد كاظم راهي خط مقدم شديم. در منطقه طلاييه سوار بر قايق در حال شناسايي بوديم. ناگهان انفجار خمپاره و...
تركشي به سر سيد اصابت كرد در همان حال نجوايي عاشقانه داشت. اينكه سيد كاظم با خدا چه گفت جز معبودش كسي نميداند. لحظه اي بعد زانو زد و آرام كف قايق به سجده رفت. به اين ترتيب دفتر عشق يكي از شجاعترين سرداران اسلام بسته شد.

براي برادرش نوشت: يا سوداي مجاهد بودن را در سر نپروران و يا همچون حبيب باش! چراكه مجاهد حق بايد از سر و جان بگذرد. بايد به وسيله مطالعه، به آگاهي و شناخت رسيد كه ايمان و عشق واقعي در آن قرار دارد. براي يك مبارزه طولاني و مشكل، محتاج به ايمان قوي هستيم. بامدادان فردا، آفتاب آزادي برخواهد دميد. و اين تيره شب را مسلم بدان كه سحري به دنبال است. اگر ميخواهي موفق باشي چون مار هوشيار و همچون كبوتر ساده باش.
دنيا براي آنان بد است كه خود به آن آلوده هستند و كثيفند! و چون كرمهايي در لجن زندگي ميكنند. براي مردان خدا بهترين مكان براي به عظمت رسيدن روح و كامل شدن، همين دنيا ميباشد. دنيا بهترين مكان براي برداشتن توشه آخرت است.
در نامه اي از آمريكا به خانواده اش نوشت: مواظب گروهكها باشيد، مبادا در  دامان آنها بيفتيد. با تمام توان از امام خميني)ره( پيروي كنيد. كه اسلام راستين در وجود اين مرد خدا نهفته است. ياد آن چهره هميشه خندان باشيد. آن روح صبور و رنج كشيده؛ همه ما فداي يك تبسم امام)ره(.
سيد در قسمتي از وصيتنامه اش نوشت:
قدر آن مرد خود ساخته به خدا رسيده، آن مرد تكيه زده بر مسند حضرت محمد (ص) را بدانيد. از او تبعيت كنيد. مبادا او را تنها بگذاريد. اگر دنيا و آخرت ميخواهيد، از راه امام كه همان راه الله و اولياءالله است پيروي كنيد.
من افتخار ميكنم كه سرباز كوچك روح الله باشم. اميدوارم او در آخرت ما را شفاعت كند. تمام عمرم فداي يك لحظه عمر امام)ره(.
اگر ميخواهيد من آرامش داشته باشم لحظه اي از دشمن داخلي)منافقين و ملحدان( غافل نباشيد. قرآن زياد بخوانيد. دعا را فراموش نكنيد. نيتهايتان را خالص كنيد. خوش اخلاق باشيد.

صحبتي با مسئولان، دولتيان و مجلسيان: شما را به خدا، به خون پاك شهدا و به عظمت امام)ره(، مبادا از ياد مستضعفان و محرومان غافل شويد. مبادا طرز زندگيتان غير از وضعيت قبل از انقلاب شود! مبادا چون طاغوتيان شويد. در اين صورت شهدا در قيامت جلوي شما را خواهند گرفت.
سخني با سپاهيان عزيز: شما سمبل انقلاب هستيد. لحظه اي از جانفشاني در راه انقلاب اسلامي كوتاهي نكنيد. هميشه در خط امام و مردم باشيد. لحظه اي منافقين را به حال خودشان وامگذاريد... تشكيلات اسلامي تحت رهبري مستقيم روحانيت و شخص ولي فقيه است. هيچگاه از راه فقه و حوزه بيرون نرويد.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار