رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بسیاری فکر می‌کنند چه می‌شد مثلا ما تلفنی چند دقیقه‌ای با رئیس جمهور آمریکا صحبت می‌کردیم زیرا ارتباط با کسی که قدرت زیادی دارد را کمال می‌دانند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی در جمع دست اندرکاران نشریات مدارس علمیه سراسر کشور که در دوره بصیرت سیاسی مجتمع ولایت قم شرکت کرده بودند اظهار کرد: رژیم شاه فشار زیادی به روحانیون وارد می‌کرد زیرا از حوزه‌های علمیه وحشت داشت ولی امروز به برکت نظام اسلامی طلاب علوم دینی در راحتی و آسایش به تحصیل و تبلیغ مشغول هستند.

وی افزود: انسان علاقه دارد همواره خودش و مسائلی که به او مربوط می‌شوند برتر باشند به عنوان مثال پیروزی یک تیم ملی ورزشی سبب خوشحالی همه اقشار می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با طرح این سوال که آیا دوست داشتن پیشرفت‌های جمعی و افتخار به آنها به صورت مطلق خوب هستند یا خیر خاطرنشان کرد: اصل این موضوع که انسان به دنبال پیشرفت و ترقی باشد خوب است و انگیزه عامل اصلی آن محسوب می‌شود ولی باید دید آیا هر پیشرفت مطلوب است یا نه.

وی ادامه داد: برتری‌ها و پیشرفت‌ها بسته به موقعیت سنی انسان تغییر می‌کنند ولی بیشتر آنها از جنس پیشرفت‌های مادی هستند و سوال اینجاست که آیا در نهایت این امر بشر را اقناع می‌کند؟

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بسیاری فکر می‌کنند چه می‌شد مثلا ما تلفنی چند دقیقه‌ای با رئیس جمهور آمریکا صحبت می‌کردیم زیرا ارتباط با کسی که قدرت زیادی دارد را کمال می‌دانند عنوان داشت: انگیزه کمال‌خواهی تا زمانی ادامه دارد که انسان به کمال حقیقی برسد و خداوند نیز دوست دارد انسان به کمال مطلوب دست یابد؛ برترین بودن ویژگی انسان‌هاست و این امر زمانی محقق می‌شود که آدمی با کمال بی نهایت در ارتباط باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دعوت انبیای الهی به سمت خداباوری و توحید گفت: می‌توان با خالق هستی در دعایی که طی نیمه‌های شب صورت می‌گیرد ارتباط برقرار کرد و حال که این امر حقیقت دارد شایسته است به دنبال راه کسب آن باشیم.

وی اضافه کرد: امام راحل از جمله اشخاصی است که از یک طلبه ساده به جایی رسید که میلیون‌ها نفر به برکت کار او به بهشت خواهند رفت و در این دنیا هم عزتمندانه زندگی می‌کنند؛ استعدادهای فطری بشر به حدی است که اگر به درستی مورد بهره‌برداری قرار گیرند انسان را به کمالی غیر قابل باور می‌رسانند.

آیت‌الله مصباح یزدی شناخت صحیح و همت زیاد را عوامل دستیابی به مقامات معنوی در دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: باید استعدادها و توانایی‌های خود را باور داشته باشیم و در این راه از مادیات دست برداریم.

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تمام کمالات مادی انسان به روح نیاز دارد و متعلقات مادی بدون اینکه روح آدمی به جایی برسد ارزشی ندارند و فرو می‌ریزند./س

برچسب ها: قم ، نظر ، مصباح ، یزدی ، گفتگو ، اوباما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.