رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: نظام زندانبانی بر مبنای اصلاح و تربیت نشات گرفته از تعالیم اسلام ، قرآن کریم و فرهنگ نبوی و علوی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / غلامحسین اسماعیلی در نشستی با استاندار اردبیل افزود: در داخل زندان ها نیز تمام تلاش خود را در راستای بهره گیری از معارف اسلامی بکار گرفته ایم.

وی گفت: زندانیان برای باز اجتماعی شدن پس از تحمل حبس ، فعالیت های سواد آموزی و قرآنی از جمله حفظ ، مفاهیم ، روخوانی قرآن و آشنایی با نهج البلاغه را در زندان ها سپری می کنند تا بتوانند به انسان مفیدی در جامعه تبدیل شوند.

استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: بسترسازی برای اصلاح و تربیت مجرمان و بزهکاران و نهایتا بازگشت سالم و شرافتمندانه آنها به آغوش کانون مقدس خانواده و جامعه از اقدامات مهم سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی است.

اکبر نیکزاد دستیابی به این اهداف متعالی را در گرو تقویت برنامه ریزی های اصولی بر مبنای فرهنگ انسان ساز و تعالی بخش اسلام و همکاری تمام دستگاه های مرتبط با مدیران
زندان ها دانست و افزود: آموزش رشته های فنی و حرفه ای برای اشتغال مددجویان و تلاش برای ارتقای سطح فرهنگ و بهداشت زندانیان آبرومند از جمله اقدامات مفیدی است که در این راستا در زندان ها انجام می گیرد.

وی با اشاره به این که این گونه اقدامات گامی در راستای سالم سازی جامعه نیز بشمار
می رود و گفت: خدمت در زندان ها بسیار دشوار و طاقت فرسا است و تمام دستگاه های اجرایی در استان اردبیل با همتی مضاعف به همکاری های خود با اداره کل زندان ها ادامه خواهند داد/س 


برچسب ها: اردبیل ، نظام ، زندانبانی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.