شرکت سامسونگ از جدیدترین سنسور تصویر CMOS خود رونمایی کرد، سنسوری که وعده حساسیت بسیار بالای آن به نور داده شده است.

به گزارش دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ این محصول ISOCELL نامیده می شود و طبق گفته سامسونگ با استفاده از آن و با توجه به بهبود کنترل جذب الکترون، تصاویری با قدرت رنگ بیشتر ثبت خواهد شد و با این تکنولوژی جدید، کاربران موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها، می‌توانند تجربه جدیدی از عکس‌هایشان داشته باشند.


این کمپانی کره ای می گوید، سنسور ISOCELL CMOS برای قرار گرفتن برروی تبلت ها و اسمارت فون های آینده بسیار مناسب است،. این سنسور همچنین به تولیدکنندگان مختلف اجازه می دهد تا وضوح و کیفیت تصاویر گرفته شده را بدون بزرگتر کردن ماژول دوربین بالاتر ببرند.

انجمن دوربین سامسونگ با مقایسه تکنولوژی ISOCELL با سنسورهای FSI و BSI، به ناتوانی آنها در حفظ کیفیت پیکسل در هنگام کاهش سایز در زمان مشابه اشاره می کند.


کیفیت سنسور دوربین با مقدار نوری که هر پیکسل دریافت می‌کند، مشخص می‌شود. رقابتی که در بازار برای افزایش رزولوشن دوربین و کیفیت عکس، بدون بزرگتر شدن خود دوربین وجود دارد، باعث شده پیکسل‌ها در حالیکه کوچکتر می شوند، کارایی بهتری پیدا کنند که این خود یک چالش و رقابت است.

در رویارویی با این رقابت در گذشته، پیشرفت های قبلی در فناوری سنسور‌ها،متمرکز بر تقویت جذب نور هر پیکسل بود و فناوری پیکسل نیز از سیستم FSI(Front Side Illumination) به BSI(Back Side Illumination)، پیشرفت پیدا کرد که دیود‌های حساس به نور را در حداکثر بازدهی فتو‌الکتریک قرار می‌داد. در حالی که این سیستم BSI در زمان خود پیشرفت بسیار موثر و مفیدی بود، به دلیل کاهش مداوم اندازه پیکسل‌ها، محدودیت‌هایی در بهبود کیفیت عکس‌ها داشت.

در راستای این پیشرفت‌های عظیم در افزایش کیفیت سنسور‌های دوربین موبایل‌ها، سامسونگ به توسعه نسل بعدی فناوری پیکسل اقدام کرد. تکنولوژی ISOCELL، یک مانع فیزیکی بین همسایگی پیکسل‌ها و جدا بودن آنها از هم ایجاد می‌کند. این جدا‌بودن یا ایزوله بودن پیکسل‌ها، باعث جمع‌آوری فوتون‌های بیشتر توسط میکرو لنز و جذب آنها توسط فتودیود پیکسل می‌شود که تداخل‌های الکتریکی نا‌خواسته بین پیکسل‌ها را به حداقل می‌رساند و ظرفیت (FWC) را به حداکثر می‌رساند.

دوربین S5K4H5YB8 مگاپیکسلی، اولین سنسور دوربین سامسونگ است که از پیکسل ISOCELL 1.12 میکرو متری و اپتیکال ۴/۱ اینچی استفاده می‌کند. هم اکنون نمونه S5K4H5YBدر حال توزیع بین مشتریان است و در انتهای سال ۲۰۱۳ به تولید انبوه می‌رسد.

بنا بر گزارش شرکت تحقیقاتی Techno System Research، در سال ۲۰۱۴، ۶۶ درصد از تلفن‌های هوشمند از سنسور‌های ۸ مگاپیکسل یا بالاتر استفاده می‌کنند.

گزارش از پریسا کابلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۲
اجب چچچچچچچچیزی
آخرین اخبار