رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل ونقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: خط پردازش پسماند زباله و کارخانه کود آلی کمپوست در همدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، کامران گردان پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان پیرامون بررسی بازیافت زباله اظهار داشت: با توجه به ضرورت احداث سایت بازیافت زباله در همدان شورا و شهرداری پیگیر ایجاد خط پردازش پسماند و کارخانه کود آلی کمپوست در این شهر است.

وی گفت: شورا از پیمانکاران و شرکت‌های معتبر کشور در زمینه ایجاد خط پردازش پسماند زباله و کارخانه کود آلی کمپوست دعوت کرده و آنها در جلساتی نقطه‌نظرات و گزارشات خود را برای این امر ارائه می‌دهند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل ونقل وترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: پس از دریافت نظرات و پیشنهادات کارشناسان و پیمانکاران شرکت‌ها، بهترین گزینه برای اجرای این طرح انتخاب می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به مصمم بودن شورای اسلامی شهر و شهرداری همدان در خصوص اجرای طرح خط پردازش پسماند زباله و کارخانه کود آلی کمپوست پس از تصمیمات اتخاذ شده طرح طی مدت 6 تا هشت ماه راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری روزانه حدود500 تن زباله از سطح شهر، شهرها و روستاهای همجوار همدان، افزود: در مرحله نخست اجرای طرح خط پردازش پسماند زباله شهری به ظرفیت 250 تن در یک شیفت کاری انجام خواهد شد.

گردان اظهار داشت: از آنجایی که پسماند زباله‌های همدان از طریق سیستم دفن زباله انجام می‌شود بر این اساس به لحاظ استفاده بهینه از ظرفیت موجود برای ایجاد سرمایه از طریق تولید کود آلی تصمیم گرفته شد.

 در این جلسه تأکید شد شهرداری نسبت به اجرایی شدن هر چه سریعتر این طرح اقدامات لازم را به عمل آورد.
برچسب ها: همدان ، پسماند ، کمپوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.