رییس سازمان مدیریت بحران کشور ، گفت: اطلاع رسانی و حضور به موقع در محل حادثه، برنامه‌ریزی مناسب و ساماندهی تجهیزات در کاهش خسارات حوادث طبیعی نقش بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن قدمی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اردبیل با بیان این که در سال‌های اخیر خشکسالی جای حوادث غیرمترقبه‌ای چون سیل و زلزله را گرفته است، افزود: با مدیریت کشت و توسعه آب می‌توان خسارت‌های ناشی از خشکسالی را به حداقل رساند.

وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه بیمه مسکن در کشور نظارت جدی در ساخت و سازها و بازسازی و مقاوم‌سازی بیش از یک میلیون و 470 هزار مسکن روستایی را از جمله اقدامات پیشگیری کننده از خسارت‌های ناشی از زلزله عنوان کرد و از افزایش وام مقاوم سازی مسکن روستایی به 200 میلیون ریال خبرداد.

قدمی اعتبارات اختصاص یافته برای پیشگیری و مدیریت بحران در کشور را کافی دانست و گفت: در صورت تقسیم کارشناسانه همین اعتبارات می‌تواند پاسخگوی نیازهای ما در حوادث باشد.

معاون وزیر کشور ادامه داد: حوادث غیرمترقبه هم چون سیل، زلزله، خشکسالی، رانش و.. شهرهای مختلف کشورمان را تهدید می‌کند به طوری که 96 درصد شهرهای کشورمان روی گسل زلزله قرار دارند.

قدمی بر ضرورت توسعه آموزش و آگاه‌سازی مردم در کاهش حوادث و تلفات ناشی از آن تاکید کرد و اظهار داشت: در قالب کارگروه پیشگیری سعی ما آگاه سازی و آموزش عموم مردم در مقابل حوادث مختلف است که انتظار داریم عموم مردم با آشنایی با این موارد ایمنی بتوانند تلفات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانند/س.

برچسب ها: اردبیل ، مدیریت ، کشت ، و ، توسعه ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.