با "وزير علوم، تحقيقات و فن آوري" بيشتر آشنا شويد

رضا فرجي دانا، پس از گذراندن مراحل تحصيلي مقدماتي مدرک کارشناسي خود را در سال 1365در رشته مهندسي برق و کامپيوتر دانشگاه تهران دريافت کرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛‌رضا فرجي دانا،متولد سال 1339 در شهر قم است كه تحصيلات خود را تا ديپلم در اين شهر به اتمام رساند و براي ادامه تحصيل در دانشگاه واترلو عازم کانادا شد به اين ترتيب او تحصيلات تکميلي خود را در اين دانشگاه در مقطع کارشناسي ارشد در سال 1368و دکتري در سال 1372 در رشته مهندسي برق و کامپيوتر به انجام رسانده است و در حال حاضر عضو هيئت علمي استاد تمام دانشکده مهندسي برق و کاميوتر دانشگاه  تهران است .

فرجي دانا پيش از انتصاب به عنوان رياست دانشگاه تهران مدتي رياست گروه مهندسي برق و کامپيوتر پرديس دانشکده هاي فني دانشگاه تهران وپس از آن هم به مدت بيش از پنج سال 1377الي 1381رياست پرديس دانشکده هاي فني دانشگاههاي تهران را برعهده داشت البته از ديگر مسوليتهاي او ميتوان به رياست مرکز انفورماتيک دانشگاه تهران بين سالهاي 1375الي 1381ورياست انجمن مهندسي برق و الکترونيک ايران در سال هاي 1386و1387را برعهده داشته است .

براساس اين گزارش زمزمه هاي معرفي رضا فرجي دانا، رئيس پيشين  دانشگاه تهران به عنوان وزير پيشنهادي علوم از همان ابتدا يعني پيش از معرفي ميلي منفرد به بهارستان به عنوان وزير پيشنهادي برسر زبانها بود اما اعلام شده بود که وي در کانادا به سربرده و از قبول اين پست امتناع کرده است .

در ادامه اين گزارش امده است رضا فرجي دانا پس از استعفاي مصطفي معين در اواخر کار دولت دوم سيد محمد خاتمي براي احراز پست وزارت علوم تحقيقات وفناوري به مجلس معرفي  شد که نتوانست از مجلس اصلاح طلب ششم ان هم بااکثريت طيف مشارکت راي اعتماد بگيرد ./ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دکتر صالحبور
۱۳:۳۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۲
تجربه ایشان را برای این کار کافی نمی بینم.

در عین حال ارزوی توفیق الهی را دارم.
Iran (Islamic Republic of)
مجيد
۱۴:۰۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۲
انشا لله كه وزيري فراجناحي باشد و پيشرفت علم وفن آوري كشور كمك كند
آخرین اخبار