رئیس سازمان ملی استاندار ایران گفت: 38 کشور عضو تدوین استانداردهای نانو هستند که ایران نیز یکی از این کشورهاست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ نظام‌الدین برزگری امروز در مراسمی که به مناسبت روز جهانی استاندارد در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان اردبیل تشکیل شد، با گرامیداشت روز عید غدیرخم اظهار داشت: بر اساس آیه قرآن کریم اگر ولایت علی(ع) نبود، رسالت هم تکمیل نمی‌شد، عید غدیر‌خم یک عید بزرگ در تاریخ اسلام است که ما هر چه داریم از امامت و ولایت حضرت علی(ع) داریم.

وی از جهادگران جبهه اقتصاد که دلاورانه در سنگر تولید ایستاده‌اند و با تحریم‌های دشمن مقابله کرده و اقتصاد ایران را سر پا نگه داشته‌اند، تقدیر کرد.

رئیس سازمان ملی استاندار ایران یادآور شد: استاندارد می‌تواند در همه زمینه‌ها حتی در زمینه‌های فرهنگی نیز ورود پیدا کند و ما امروزه شاهد این هستیم که استاندارد جزوی از زندگی مردم شده است.

برزگری گفت: استانداردها حالت ایستا ندارند، بلکه حالت پویا دارند و باید این استانداردها به دنبال فناوری‌های جدید پیش بروند.

وی افزود: این اقتصاد جهانی مبتنی بر دانش و علم است و ما باید ایده‌ها را به دانش تبدیل کنیم و دانش را نیز به علم و در آخرین مرحله علم نیز به محصول تبدیل می‌شود و باعث رونق در تولید می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندار ایران بیان داشت: ما از طرف مصرف‌کنندگان وکالت داریم که حافظ سلامت جامعه باشیم و اگر کسی با تولید غیر‌استاندارد سلامت جامعه را به خطر بیندازد، به شدت با آن برخورد خواهیم کرد.

برزگری تصریح کرد: پژوهشگاه استاندارد ایران با چهار پژوهشکده و 15 گروه پژوهشی در کنار صنعت تولید کشور شبانه‌روزی تلاش می‌کند که نزدیک به 100 هیئت علمی در این پژوهشگاه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تولید‌کنندگان ما اگر در کارهای خود تاخیر کنند از قافله تولید عقب می‌مانیم و باید در این راستا دانش و داده‌های خود را بر اساس روند جهانی به روز کنیم.

برزگری گفت: دو استاندارد بین‌المللی نانو برای ایران پیشنهاد شده است که یکی از آنها تصویب شده و دیگری نیز مراحل آخر تصویب خود را طی می‌کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه ابراز داشت: باید استاندارد را جزیی از زندگی شخصی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود بدانیم و باید با تلاش و کوشش فراوان، چالش‌ها را از سر راه خود برداریم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.