یک صادرکننده نمونه کشوری معتقد است، هنوز زیرساخت های لازم برای صادرات در کشور فراهم نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

گراوندی گفت: علاوه بر فراهم نبودن زیرساخت های فیزیکی، قوانینی که در کشور برای تجارت تدوین شده بود بیشتر قوانین وارداتی بود و امروز که ما به جرگه صادرکنندگان وارد شده ایم، قوانین به تناسب صادرات اصلاح نشده است.

مدیرعامل سیمان سامان کرمانشاه افزود: چون ما به تازگی به صادرات روی آورده ایم هنوز صادرکنندگان ما با قوانین حرفه ای تجاری آشنا نیستند و شناسایی دقیق و کاملی از بازارهای هدف و خواسته ها، سلیقه و نیازهای این بازارها ندارند.

گراوندی با تاکید بر لزوم شناسایی و حفظ بازارهای هدف صادراتی گفت: شناخت قوانین بین المللی تجارت، راه اندازی دفاتر بازاریابی و خدمات پس از فروش در بازارهای هدف  می تواند در حفظ بازارهای هدف صادرات موثر باشد.

وی یادآوری کرد: اگرچه تاکنون اقداماتی برای شناسایی و حفظ بازارهای هدف صاراتی انجام شده است، اما سرعت کار کند است و پیشنهاد می شود برای افزایش سرعت بخش خصوصی وارد کار شود.

این صادرکننده برتر کشور با بیان اینکه امروز بیشتر بازارهای هدف ما مربوط به کشورهای عراق و افغانستان است، تاکید کرد: اگر برای حفظ و شناخت بازارها تلاش نکنیم، کشورهایی همچون ترکیه بخش اعظم این بازارها را به اختیار خود در می آورند./س



برچسب ها: کرمانشاه ، دقیق ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.