عدم توجه به اختلال اضطراب در کودکان و عدم درمان به موقع می تواند پیامدهای نامناسبی برای کودک به همراه داشته باشد و حتی توالی های نامطلوب بلند مدتی در رشد بچه بجا بگذارد.

کتایون رازجویان، روانپزشک کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: اختلال اضطراب در کودکان ، اختلال نسبتا شایعی است که به غیر از مواردی مانند گنگی انتخابی، امتناع از مدرسه و اضطراب جدائی که خاص سنین پائین می باشند، درموارد دیگر مشابه سنین بزرگسالی با تشخیص مشابه می باشد.

وی گفت: عدم توجه به این اختلالات و عدم درمان به موقع می تواند پیامدهای نامناسبی برای کودک به همراه داشته باشد و حتی  توالی های نامطلوب بلند مدتی در رشد بچه بجا بگذارد مثلا کودکی که به دلیل اضطراب مدرسه از رفتن به دبستان امتناع کند؛ می تواند درآینده در زمینه های شغلی و اجتماعی و تحصیلی او نقش بسزائی داشته باشد.

این روانپزشک کودک و نوجوان تصریح کرد: درمان اضطراب در کودکان بسته به شدت بیماری، ازمان ، نوع اختلال و میزان همکاری کودک و والدین داروئی وغیرداروئی باشد. از بین درمان های غیردارویی یک گزینه مناسب درمان هیپنوتیزم است. 

رازجویان اظهارکرد: کودکان موارد بسیار مطلوبی برای هیپنوتیزم هستند ،درمانگری که دانش مناسبی از رشد کودکان روانشناسی ، فرم تفکرو علائق آنها داشته باشد و قادر به برقراری رابطه مناسبی با آنها باشد می تواند تاثیرات بسیار زیادی از این روش درمانی ببیند./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: اضطراب ، استرس ، کودک ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.