روزنامه هاآرتص نوشت به گفته يک مقام اسرائيلي آگاه، ديپلمات هاي آمريکايي و اروپايي به همتايان اسرائيلي خود تاکيد کردند که مذاکرات با ايران در مرحله مقدماتي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش آمده است: در حالي که پيشنهاد ايران کلي است، اما نشان مي دهد اين کشور براي مذاکرات آماده است.

اين روزنامه صهيونيستي امروز در پايگاه اينترنتي خود در مقاله اي به قلم "باراک راويد" نوشت: به گفته يک مقام بلند پايه صهيونيست، پيشنهاد ايران در مذاکرات هفته گذشته ژنو، گرچه کلي بود و سوالات زيادي بر جاي گذاشت اما نشان داد که تهران تمايل دارد درباره مسائلي که قبلا رد کرده بود گفتگو کند.

وندي شرمن، معاون وزير امور خارجه آمريکا که رياست هيئت آمريکايي در اين مذاکرات را به عهده داشت روز پنج شنبه در يک تماس تلفني با ياکوف آميدرور، مشاور امنيت ملي اسرائيل وي را در جريان محتواي اين مذاکرات قرار داد. به علاوه، اعضاي هيئت انگليسي نيز براي گفتگو با همتايان اسرائيلي خود مستقيما از ژنو به اسرائيل سفر کردند.

مقامات بلند پايه فرانسوي و آلماني نيز با همتايان اسرائيلي خود به صورت تلفني درباره اين مذاکرات گفتگو کردند.

وي در ادامه گفت مذاکره کنندگان بين المللي در مذاکرات ژنو گفتند که تحريم ها بر ضد ايران تا زماني که اين کشور گام هاي مهمي در کاهش برنامه هسته اي خود برندارد، کاهش نخواهد يافت.

اين مقام صهيونيست مدعي شد: پيام غرب در اين مذاکرات اين بود که حتي پس از آن که ايران اقدامات خاصي را انجام دهد، کاهش تحريم ها محدود خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار