معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست گفت: به این نتیجه رسیده ایم که این طرح تبادل پلنگ ایرانی با ببر روسی به نفع محیط زیست نبوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ابتکار در نشست خبری امروز گفت: هفته گذشته مصوبه ای در کمیسیون لوایح تصویب شد تا از این پس محیط زیست از پرداخت هزینه دادرسی در محاکم معاف شود چرا که در مواقع زیادی سازمان ناچار است نسبت به کسانی که در محیط زیست تصرف کرده اند یا آسیب رساندند دعاوی را در محاکم قضایی مطرح کند که این خود متحمل هزینه های سنگینی است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم در تغییر این مصوبه بتوانیم دعاوی اشخاص حقیقی که صرفا برای حفاظت از محیط زیست انجام شده نیز از پرداخت هزینه های دادرسی معاف شوند.

**اعتراف سازمان محیط زیست از طرح تبادل پلنگ ایرانی با ببر روسی

کیخا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت ببر سیبریایی گفت: این پروژه که سه سال پیش اجرا شد با بعضی از مخالفان و موافقان مواجه بود که نهایتا نظر کارشناسی این است که این طرح به نفع محیط زیست نبوده است.

وی در اظهار نظری جالب عنوان کرد در حال حاضر محیط زیست کارهای مهمتری از بحث انتقال ببر دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی همچنین با اشاره به وضعیت باغ وحشها گفت: در احداث باغ وحش نیز دستور العملهایی تدوین شده اما با توجه به اینکه بعضی از باغ وحشها دارای مجوز و بعضی از آنها بدون مجوز  و توسط افراد غیر کارشناس اداره می شوند نیاز به بازنگری دارند همچنین معاون محیط انسانی سازمان محیط زیست نیز از کمک شهرداری برای بحث استاندارد سازی باغ وحش ها خبر داد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: هزینه ، دادرسی ، دعاوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ARB
۱۹:۰۰ ۱۰ آبان ۱۳۹۲
ما پلنگ داده،ببر آوردیم
احتمالاً به جبر آوردیم
تا به کف اختیارکی دیدیم
زیستگاه نه،دو قبر آوردیم
اشک از چشممان نشد جاری
اشکهایی ز ابر آوردیم
حال بهر نجات حیوانات
سینه هایی ستبر آوردیم