پايگاه اينترنتي آنتي وار گزارش داد: پيشرفت بزرگ ديپلماتيک با ايران باعث شده است وزارت امور خارجه آمريکا درباره تلاش براي اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد اين کشور هشدار دهد و کاخ سفيد آزاد کردن برخي دارايي هاي ايران را در قالب اعتماد آفريني در نظر بگيرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي آنتي وار در گزارشي به قلم "جيسون ديتز" تحت عنوان "سناتورها، اوباما را درباره تحريم هاي ايران به چالش مي کشند" نوشت: اين مسئله براي برخي از نمايندگان در سناي آمريکا به ويژه تندروهايي ناخوشايند است که با صدور بيانيه اي به پيشبرد لايحه جديد اعمال تحريم هاي بيشتر وعده داده اند.

سناتورها معتقدند تحريم هاي اقتصادي شديد، موثر است.

آنها در اين بيانيه از ايران خواسته اند برنامه هسته اي خود را به طور يکجانبه به حال تعليق درآورد و در عين حال از برنامه کاهش تحريم ها حمايت نکرده اند.

به هر شکل دولت اوباما در نظر دارد از آزاد کردن برخي از دارايي هاي چند ميليارد دلاري مسدود شده ايران به عنوان ابزار تشويقي در مراحل اوليه مذاکرات استفاده کند.

آنتي وار مي نويسد: پيشنهادهاي ايران براي حل و فصل مناقشات بر سر برنامه هسته اي اين کشور تا رسيدن به نتيجه نهايي، زمان مي برد و مخالفت کنگره با اين مذاکرات به اين معناست که لغو تحريم ها به ويژه در کوتاه مدت غير ممکن است.

در واقع موضع دولت اوباما در مذاکرات در نقطه ضعف قرار دارد زيرا آنها نمي توانند بدون جلب رضايت کنگره وعده اي درباره تحريم ها دهند و از طرف ديگر چنين اقدامي غير ممکن است زيرا اسراييل با اين مذاکرات مخالف است و بسياري از نمايندگان کنگره آمريکا که هوادار رژيم صهيونيستي هستند موضع ضد ديپلماسي در پيش گرفته اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار