دو دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي صوفيان پاي اتومكانيكي براي معلولان و سالمندان ساختند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محسن برزگري و ميلاد راه پوري مفرد از دانشجويان رشته برق صنعتي و كامپيوتر اين دانشگاه پس از ۳۴ ماه تلاش موفق شدند پاي مصنوعي اتومكانيكي اختراع و به ثبت برسانند.

با قابليت هاي اين پاي مصنوعي، معلولان و جانبازان مي توانند همانند انسان هاي معمولي حركاتي همچون چرخش، ايستادن و راه رفتن را بدون مشكل انجام دهند.

يكي از اين مخترعان در گفتگو با خبرنگاران گفت: با استفاده از اين روبات تمام افراد معلول و سالمند مي توانند همانند افراد عادي راه بروند و مشكلات ناشي از راه رفتن اين افراد به صورت كامل از بين مي رود.

برزگري يادآوري كرد: در ساخت اين پاي روباتيكي از جديدترين فناوري ها و قطعات استفاده شده و در صورت استفاده از آن توانايي حمل ۸۰ تا ۹۰ كيلوگرم فراهم مي شود.

وي افزود: برنامه نويسي ويژه براي بازوهاي روبات طراحي شده بي نظير بوده و روبات پاي مكانيكي همچون پاي انسان توانايي انجام كليه حركات پا به روش شبيه سازي مكانيزم حركات را دارد.

اين مخترع جوان يادآوري كرد: اين پاي اتومكانيكي در سه اندازه مختلف براي انسان هايي با قامت هاي متفاوت طراحي و ساخته شده است.

برزگري حركت به جلو و عقب، گردش به طرفين، نشستن و برخاستن، عبور از پله و موانع پست و بلند و دور زدن را از ويژگي هاي اين پاي اتومكانيكي عنوان كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۲۰:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۳
باسلام و خسته نباشيد لطفا نحوه ارتباط با مخترعين اين وسيله و خريد و قيمت آنرا بفرماييد
با تشكر يكي از معلولين
Iran (Islamic Republic of)
كريم ستوده
۱۴:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۲
با سلام میخواستم اطلاعات بیشتری راجب این اختراع بدست آورم و در صورت امکان نحوه خرید این پای اتوماتیک را بدانم من این پا اتوماتیک را برای برادرم میخواستم لطفا در صورت امکان اطلاعات کاملتری برای من ارسال نمایید.
با تشكر ستوده
Iran (Islamic Republic of)
خلیل حیدری
۱۷:۰۰ ۱۹ آبان ۱۳۹۲
با سلام میخواستم اطلاعات بیشتری راجب این اختراع بدست آورم و در صورت امکان نحوه خرید این کفش یا پای اتوماتیک بدانم من این کفش یا پا اتوماتیک را برای دخترم میخواستم لطفا در صورت امکان اطلاعات کاملتری برای من ارسال نمایید .
با تشکر خلیل حیدری