متاسفانه گمرک کشور عراق استانداردهای سخت گیرانه ای برای ورود کالا به این کشور اعمال می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان- رییس اتاق بازرگانی،صنعت،معدن و کشاورزی استان زنجان در همایش استاندارد و کیفیت با بیان این مطلب گفت: استانداردهای سخت گیرانه کشور عراق زمینه حضور کشورهای رقیب ایران از جمله ترکیه  و کشورهای عربی را در این کشور فراهم کرده است.

جمیلی  با اشاره به نقش علامت استاندارد به عنوان منبع اعتماد مردمی بر لزوم رفع مشکلات پیش روی تجار ایرانی در زمینه رعایت استانداردها در کشور عراق تاکید کرد .

 وی ارتقای کیفیت کالا با استفاده از رعایت استاندارد را نوعی فرصت برای حضور دراز مدت در بازارهای داخلی و خارجی   اعلام و تصریح کرد: حضور علامت استاندارد نوعی اطمینان  را برای مصرف کننده به همراه دارد.

 رییس اتاق بازرگانی،صنعت،معدن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به نقش استاندارد در جامعه گفت: رعایت استاندارد نه تنها به نفع مصرف کننده است بلکه مزایای  زیادی را نیز برای تولید کنندگان دارد چرا که با رعایت استاندارد قابلیت عرضه کالا در سطح بین المللی فراهم می شود.

جمیلی تاکید کرد :مسئولان باید زمینه اعتماد و اطمینان دیگر کشورها را به علامت استاندارد ایران فراهم کنند زیرا که  تقویت جایگاه علامت استاندارد ایران به صادرات کالاهای تولیدی کشور کمک شایان توجهی می‌کند.

 وی با بیان اینکه رعایت استاندارد به کاهش هزینه و افزایش تولید،بهره وری و رونق بازار تجاری می انجامد خاطر نشان کرد : زمینه‌های فراوانی در بازار عراق برای کالاهای ایرانی از جمله کالاهای تولیدی  این استان وجود دارد لذا تولید کنندگان و  صادر کنندگان می توانند از این فرصت استفاده کنند./س


برچسب ها: استاندارد ، کالای ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.