رئيس‌جمهور اسامي سه وزير باقيمانده کابينه را به منظور بررسي صلاحيت و کسب راي اعتماد به مجلس معرفي کرد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني شب گذشته(شنبه)، نامه معرفي وزراي پيشنهادي دولت " تدبير و اميد " براي تصدي وزارتخانه‌هاي «آموزش و پرورش»، «علوم، تحقيقات و فناوري» و «ورزش و جوانان» را جهت بررسي صلاحيت آنان از سوي نمايندگان مجلس به دفتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ارسال کرد.

بر اساس اين گزارش، "رضا فرجی‌دانا" به عنوان وزير پيشنهادي علوم، "علي اصغر فاني" به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش و همچنين "رضا صالحي اميري" به عنوان وزير پيشنهادي وزارت ورزش به مجلس معرفي شده‌اند.

** فرجي دانا؛ سابقه معرفي به‌عنوان وزير علوم در مجلس ششم تا مجلس نهم

رضا فرجی‌دانا استاد تمام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است که در زمان دولت دوم سیدمحمد خاتمی، ریاست دانشگاه تهران را عهده دار بود.

وی مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۵ در رشته مهندسی برق و کامپیوتر از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه واترلو عازم کانادا شد.

 پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم خاتمی، رضا فرجی‌دانا برای تصدی سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس ششم معرفی شد اما نتوانست از مجلس اصلاح‌‌طلب رای اعتماد بگیرد.



در مجلس ششم از مجموع ۲۲۰ رأی مأخوذه، ۸۶ نماینده به فرجی‌دانا رأی اعتماد (رأی سفید)، ۱۲۷ نماینده مخالف (رأی کبود) و ۷ نماینده نیز رأی ممتنع (رأی زرد) دادند.


فرجی‌دانا پیش از انتصاب به عنوان ریاست دانشگاه تهران، مدتی ریاست گروه مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و پس از آن هم به مدت بیش از ۵ سال (۱۳۷۷ الی ۱۳۸۱) ریاست پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران را برعهده داشت.

 به این ترتیب، او تحصیلات تکمیلی خود را در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۶۸) و دکتری (۱۳۷۲) در رشته مهندسی برق و کامپیوتر به انجام رسانده است.

در حال حاضر وی عضو هیئت علمی (استاد تمام) دانشکدهٔ مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است.



از دیگر مسئولیت‌های او می‌توان به ریاست مرکز انفورماتیک دانشگاه تهران بین سال‌های ۱۳۷۵ الی ۱۳۸۱ و ریاست انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران (IEEE Iran Section) در سالهای ۱۳۸۶و۱۳۸۷اشاره کرد.


** صالحي‌اميري؛ وزير ورزشي که سابقه ورزشي ندارد



رضا صالحی امیری وزير پيشنهادي وزارت ورزش و جوانان است، وي در سال ۱۳۴۰ در شهرستان بابل به دنیا آمده و دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است.

 رساله دکترای او با نام «مدیریت تنوع قومی در ایران و جهان» است. وی سابقه ورزشی ندارد و مثل روسای قبلی سازمان تربیت بدنی و محمد عباسی که هیچ سابقه ورزشی نداشتند، وارد ورزش شد.

همچنین صالحی امیری با سابقه اجرایی، مدیر گروه مقطع کار‌شناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی، معاون پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک و استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات بوده است.

وي در طول 2 ماه سرپرستي خود 5 معاون وزرات ورزش و همچنين تعدادي از روساي فدراسيون ها را تغيير و همچنين عنوان کرد که روساي 13 فدراسيوني که هم اکنون با سرپرست اداره مي شوند تا پايان سال معرفي مي شوند.

گفتني است در ظول سرپرستي صالحي اميري فائزه هاشمی در جلسات کارگروه ورزش وزارت ورزش و جوانان به صورت پیوسته حضور مییابد، وی به عنوان قائم مقام وزیر در این کارگروه شرکت کرده و به طور مداوم در کلیه عزل و نصب های این وزارتخانه دخالت می‌کند.


** فاني؛ گزينه‌اي که در دولت نهم هم سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است




 علی اصغر فانی؛ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش متولد سال 1333 تهران است. فانی دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس راه و ساختمان از دانشکده فنی دانشگاه تهران و دکترای مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی از دانشگاه تربیت مدرس است.

در کارنامه سوابق کاری فانی:

-معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش منطقه 16 در تاریخ اول فروردین 59

-رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 16 از تاریخ اول فروردین 60

-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در سال 1364

-معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال‌های 64 تا 68

-معاون و قائم مقام دانشگاه علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس در سال‌های 68 تا 72

-معاون فرهنگی بنیاد شهید در سال‌های 72 تا 76

-معاون برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش در سال‌های 76 تا 77

-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در سال‌های 77 تا 78

-معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال‌های 77 تا 80

-معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سال‌های 80 تا 84

-سرپرست وزارت آموزش و پرورش از 8 شهریور 84 تا 18 آبان 84

-و سرپرست دبیرخانه شورای تعلیم و تربیت و استادیار دانشگاه تربیت مدرس، مشاهده می‌شود.

از جمله تألیفات فانی می توان به کتاب توصیه به روسای آموزش و پرورش کشور و ریاضیات برای علوم انسانی اشاره کرد.

علی اصغر فانی دارای جوایزی مانند مدیر برگزیده ملی هشتمین جشنواره خوارزمی و مدیر عالی نمونه سومین جشنواره شهید رجایی است.

وی در دولت نهم و قبل از روی کار آمدن محمود فرشیدی، 70 روز سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

گفتني جلسه راي اعتماد وزراي پيشنهادي روز يک شنبه هفته آينده برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار