نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت‌های قانونمند و علمی با مشارکت اقشار مختلف جامعه برای احیای دریاچه ارومیه باید آغاز شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عابد فتاحی در جمع خبرنگاران در ارومیه، اظهار داشت: برای جلوگیری از خشک شدن کامل دریاچه ارومیه و حفظ آن برای نسل‌های آینده لازم است که حرکت‌های قانونمند، علمی و همراه با اقشار مختلف جامعه شکل گرفته و اجرای آنها تداوم پیدا کند.

وی لازمه موفق شدن در این زمینه را تعامل و همدلی مسئولان و همراهی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان دانست و افزود: همه نسبت به وضعیت کنونی دریاچه ارومیه متاثر بوده، از آینده آن و آینده ساکنان این منطقه نگران هستند، ولی باید این ظرفیت نهفته بین مردم در یک سمت سوق داده شود تا به نجات دریاچه ارومیه و احیای آن منتهی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از قومیتی کردن این مشکل زیست محیطی باید خودداری شود، بیان داشت: چنانچه این تصور در کشور حاکم شود که این دریاچه متعلق به یک قوم و یک قشر خاص است، از همدلی و همراهی سایر اقشار مردم در پیشبرد پروژه‌های احیای دریاچه محروم می‌مانیم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی موجود در این زمینه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بحران‌های زیست‌محیطی مشابه در مناطق مختلف جهان تاکنون روی داده است، که جغرافی‌دانان و دانشمندان زیادی برای مهار برخی از این معضلات طبیعی موفق شده‌اند که از آنها باید مساعدت خواسته شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی حرکت‌های خودجوش جوانان را در این زمینه قابل ستایش دانست و اظهار داشت: این قبیل فعالیت‌ها نباید تقابل با نظام تلقی شود، چرا که راه‌اندازان و فعالان سازمان‌های مردم‌نهاد از این رهگذر به دنبال کمک کردن برای حفظ این سرمایه طبیعی و خدادادی هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.