مدیر مجموعه فرهنگی هنری راز فیروزه نیشابور گفت: حدیث شریف سلسله‌الذهب توسط تیم این مجموعه به سرپرستی فرشته قرایی با مقداری سنگ گران‌قیمت فیروزه با عنوان یک سفر نوشته شد.


حمید عم‌رضا در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: این تابلو با طرح اسلامی، با قلم چوب گردو و اندازه قلم 50 سانتی‌متر بر روی پارچه مخملدر مدت 15 روز خلق شده است.

مدیر مجموعه فرهنگی هنری راز فیروزه نیشابور اظهار داشت: نوشته این تابلو تماما با شمسی و فضای کهکشانی و هشت عدد فیروزه اصیل نیشابوری در کنار شمسه، طرح گل شاه عباسی ترنج و با تذهیب نگار با دست بر روی مخمل کار شده است.

عم‌رضا بیان داشت: هنر در بین مردم این شهرستان از دیرباز جایگاه ویژه‌ای داشته است و امروزه هم فرزندان خلف همان گذشتگانآثار مانایی را برای ثبت در تاریخ هنر نیشابور برجا می‌گذارند.

وی عنوان کرد: کلمه لا اله الاالله در حدیث (لا اله الاالله حصنی فمن دخل حصنی و من دخل حصنی امن من عذابی) حصار محکمی است که هر کس آن را بگوید و داخل حصار شود از عذاب در امان است.

این هنرمند نیشابوری خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) بعد از قرائت این حدیث فرمودند آری خداوند راست فرمود و جبرئیل و رسول خدا همه راست گفتند.

گفتنی است گروه مذکور چندی پیش عبارت شریف بسم‌الله الرحمن الرحیم را با فیرزه نگاشته شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.