با تصویب نمایندگان مجلس، سهام، سهام‌الشرکه و حق تقدم سازمان‌ها در بنگاه‌ها تا هنگامی که واگذار نشده توسط سازمان اداره می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی درباره طرح یک فوریتی اصلاح تبصره 5 بند الف ماده 3 قانون اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 با تبصره الحاقی به بند الف ماده سه این طرح که از سوی حمیدرضا فولادگر پیشنهاد شده بود موافقت کردند.

بر این اساس این تبصره می‌گوید: سرمایه‌گذاری و مشارکت سازمان‌های توسعه‌ای کشور بر فعالیت‌های موضوع گروه دو ماده 2 این قانون و در چارچوب قانون تاسیس و اساسنامه آن سازمان‌ها با رعایت سقف تعیین شده در مورد سهم بازار موضوع تبصره یک بند ب ماده 3 مجاز است، مشروط به اینکه موارد مشارکت و سرمایه‌گذاری در گروه 2 باشد و مازاد بر سقف تعیین شده بر فعالیت‌های این شرکت حداکثر ظرف 3 سال از شروع بهره‌برداری واگذار شود.

سهام، سهم‌الشرکه و حق تقدم سازمان‌ها در بنگاه‌های موضوع گروه‌های یک و 2 تا هنگامی که واگذار نشده توسط سازمان اداره می‌شود، وجوه حاصل از واگذاری‌ها با رعایت بند د سیاست‌های کلی واگذاری اصل 44 و ماده 29 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 به خزانه واریز و 70 درصد در اختیار سازمان‌های فوق قرار می‌گیرد تا در جهت مشارکت با بخش‌های دولتی به منظور توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، ایفای وظایف حاکمیتی و حوزه‌های نوین یا فناوری پیشرفته و آماده‌سازی بنگاه‌ها جهت واگذاری مصرف شود.

بر این اساس نمایندگان مجلس با 158 رأی موافق، 15 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر با این تبصره الحاقی موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: واگذاری ، موافق ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار