یک آسیب شناس از ایجاد مشکلات جدی برای جوانان از سوی سایت ها و مراکز همسرگزینی خبر داد.

 باي در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ازدواج جوانان در جامعه ی امروزی گفت: تغییرات اجتماعی به سرعت همه ی ابعاد و ارکان زندگی را فراگرفته و باعث، پیدایش شرایط جدیدی برای زندگی شده است  و مد پرستی، تجمل گرایی و رفاه زدگی، زندگی های لوکسی را فراهم ساخته که اقتصاد خانواده را دست خوش تغییرات اساسی نموده است.
 
وی با اشاره به کارکردهای اصلی خانواده امروزی ادامه داد: خانواده امروزی کارکردهای اصلی خود را یکی پس از دیگری از دست داده و نهادهای دولتی انجام این امور را به عهده گرفته اند.
 
بای با اشاره به پدیده های نوین همسر گزینی اظهار داشت: انتخاب همسر برای تشکیل خانواده طی سالهای گذشته به عهده نهاد خانواده صورت می پذیرفت که متاسفانه این امر مهم نیز امروزه به مراکز همسر گزینی در دنیای مجازی و حقیقی سپرده شده که این مسئله شروع زندگی را برای جوانان سخت جلوه کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه، مشکلات عدیده ای در بالا رفتن سن ازدواج جوانان نقش دارد، بیان داشت: مشکلات فراوانی در بالا رفتن سن ازدواج جوانان نقش دارند، که از جمله آن ها می توان به طولانی شدن دوره ی تحصیل، نبودن مهارت های لازم برای حل مسئله جوانان امروزی توقعات بیش از اندازه ی زوجین بر همان ابتدای ازدواج ، بیکاری و فقدان اشتغال آن هم پس از کسب تحصیلات عالیه، اشتغال زن در بیرون خانه طی دهه های اخیر و گرانی در جامعه اشاره کرد، که همه ی این ها دست در دست هم داده تا جوان امروزی مجرد گرا شود.
 
بای با اشاره به راهکارهای خروج از این مشکلات افزود: برای خروج از این مشکلات باید رویکرد اجتماعی را نسبت به خانواده در فرآیند زمانی مشخص تغییر داد، توقعات را در ابتدا کم کرده و از لحاظ اقتصادی به جوان فشار سنگین را وارد نکنیم و جوانان را در خانواده به گونه ای رشد و نمو دهیم که در آینده شرایط لازم را برای مدیریت یک زندگی متعارف داشته باشند.
 
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: مشکل جوان امروزی برای ازدواج تنها مسائل اقتصادی نبوده بلکه نگرش  اجتماعی لازم برای جوانان امروزی که قصد ازدواج دارند فراهم شود./ل
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار