باریجه به کشورهای آلمان ، اتریش و فرانسه صادر می شود که 95 ماده از آن استحصال در صنایع داروسازی، غذایی، بهداشتی و آرایشی ، چسب سازی ،کشتی سازی و مهمات سازی کاربرد دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، رییس حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان از پایان برداشت باریجه در این استان خبرداد.
 رضا ملابراری با بیان اینکه مرتعدران استان سمنان امسال حدود 100 هزار تن باریجه برداشت کردند گفت: بیشترین برداشت مربوط به مراتع شهرستان آرادان است. ملا براری با بیان اینکه باریجه در ارتفاعات 600 تا 3500 متری می روید و زمان برداشت آن اواسط تابستان تا اوایل پاییز است.گفت:عمده رویشگاه باریجه در کشور استانهای سمنان،خراسان و تهران است گفت: سالانه از 2 میلیون و 500 هزار هکتار از عرصه های طبیعی کشور بیش از 500 هزار تن باریجه برداشت میشود که 100 درصد محصول به خارج از کشور صادر میشود.
رییس حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان ارزش باریجه صارداتی در کشور را حدود 200 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : باریجه به کشورهای آلمان ، اتریش و فرانسه صادر می شود که 95 ماده از آن استحصال در صنایع داروسازی، غذایی، بهداشتی و آرایشی ، چسب سازی ،کشتی سازی و مهمات سازی کاربرد دارد. گیاه باریجه با نام علمی فلورا گاماسا از خانواده آپیاسه ، از گونه های منحصر به فرد ی است که عمر آن بین 15 تا 22 سال است . برداشت شیره باریجه از غده گیاه و به روش برش روی غده انجام میشود. این گیاه در سال پایانی حیات خود ساقه دار میشود و به بذر می نشیند و به این طریق تکثیر می شود از هرغده باریجه 10 تا 50 گرم شیره باریجه به دست می آید که به طور متوسط از هر هکتار رویشگاه یک تا یک و نیم تن شیره باریجه برداشت می شود. /س
برچسب ها: برداشت ، باریجه ، سمنان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.