مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: 22 درصد از اراضی استان مسطح است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان، عظیم دادگر افزود: 78 درصد اراضی استان جزء زمین‎های خرد و کم‎سطح بوده که بین یک تا 10 هکتار مساحت دارند و تنها 22 درصد از اراضی استان مسطح و بالای 10 هکتار هستند و تولیدکننده اصلی نیز همین 22 درصد است.

وی اظهار کرد: متأسفانه کشاورزی استان در زیرساخت‎ها، مدیریت تولید و وضعیت بهره‎برداری‎ها با مشکل روبرو بوده و کاهش بارندگی‎ها و ناهم‎خوانی ریزش‎ها بر این مسائل اضافه شده است.

مهندس دادگر تصریح کرد: میانگین بارندگی سال زراعی 91-90، 304 میلی‎متر بوده که دردی از کشاورزان درمان نمی‎کند و حداقل بارش‎ها مربوط به شهرستان‎های پلدختر، الیگودرز و کوهدشت بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شیوه توزیع بذور اصلاح شده و پراکنش آن نامناسب است، بیش‎ترین میزان بذر اصلاح شده در کوهدشت است و شهرستان‎های بروجرد، دلفان، الشتر، پلدختر و چگنی کمترین میزان مصرف بذر را دارند.

دادگر بیان کرد: با مهار روان‎آب‎ها ار طریق طرح‎های آبخیزداری، احداث سدهای مخزنی و پوشش بتنی انهار می‎توان به مشکل کم‎آبی فائق آمد. همچنین با تجهیز و نوسازی مزارع، بازنگری در نظام بهره‎وری و احیای شرکت سهامی زراعی می‎توان سایر مشکلات بخش کشاورزی را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: ساماندهی بذر، به‎زراعی و مدیریت مزرعه، آبیاری، تغذیه گیاهی و کنترل عوامل بیماری‎زا از جمله عوامل مرحله داشت بوده که در صورت وجود کارشناس تغذیه گیاهی و آبیاری موجب افزایش در کشت می‎شود./س

برچسب ها: اراضی ، خرد ، مسطح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.