پرس تی وی در گفتگو با یک خبرنگار آمریکایی از نمایشی بودن سقف بدهی های آمریکا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازسایت فارسی شبکه تلویزیونی "پرس"؛ "سوزان پوزل"، یک خبرنگار آمریکایی می‌گوید، بن بست سیاسی موجود در واشنگتن بر سر افزایش سقف بدهی و بازگشایی دولت یک نمایش بود.

16 روز بعد از تعطیلی دولت آمریکا که 1 اکتبر آغاز شد و تنها ساعاتی قبل از اینکه واشنگتن توانایی استقراض خود را از دست بدهد، طرحی برای جلوگیری از این موضوع در کنگره آمریکا به تصویب و سپس به امضای باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور رسید. این طرح که با میانجی گری رهبران مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید، سقف بدهی امریکا را تا 7 فوریه افزایش داده و همچنین تا 15 ژانویه بودجه دولت این کشور را تامین می‌کند.

امضای قانون بیمه درمانی اصلاحی از سوی اوباما که با عنوان بیمه درمانی اوباما (Obamacare) شناخته می‌شود یکی از محورهای اصلی منازعه بین دو حزب اصلی آمریکا و ناتوانی آنها در رسیدن به توافق برای جلوگیری از تعطیلی دولت بوده است.

با وجود این، پوزل روز 5 شنبه (25 مهر) در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت، کل این ماجرا «نمایش بود» و دولت اوباما خود در نهایت اذعان کرد که طرح بیمه درمانی، «نقشه‌ای برای گرفتن پول بیشتر از مردم» بوده است.

وی گفت: «هدف اصلی این نقشه ایجاد دو طبقه است: ثروتمند و غیر ثروتمند. و مردم در میانه ایستاده‌اند؛ در طبقه متوسط. خانه‌های آنها گرفته می‌شود؛ آنها مشاغل خود را از دست می‌دهند و اکنون می‌خواهند به معنای دقیق کلمه پول آنها را نیز بدزدند.»
کارشناسان اقتصادی می‌گویند ، توافق دو حزبی روز چهارشنبه اقتصاد آمریکا را با تهدیدهای جدید روبرو می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۷ مهر ۱۳۹۲
بعد اینا به ما رحم میکنن؟
آخرین اخبار