معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن دانشگاهی عظیم و با آینده ای درخشان است.

محسن هاشمی در حاشیه سفر به رودهن و بازدید از پروژه های در حال احداث واحد رودهن همچون ساختمان های آموزشی، بیمارستان 96 تختخوابی، سلف سرویس و بوستان دانشجو در مورد نحوه نظارت پروژه ها در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت: فعالیت های عمرانی زیر نظر واحدهای دانشگاهی می باشد و نظارت آن زیر نظر معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد و معاونت عمران روی این پروژه ها از نظر کمی و کیفی نظارت دارد.

وی مشکلات اقتصادی که ناشی از تورم در کشور می باشد را باعث تاخیر در تحویل پروژه های عمرانی دانست و گفت: این عوامل باعث کند شدن روند احداث برخی از پروژه ها گردیده است و واحدهای دانشگاهی می توانند با به کارگیری مشاوران و پیمانکاران مجرب و باسابقه از تجربیات آنها در روند پیشبرد پروژه های ساختمانی کمک فراوانی بگیرند.

هاشمی در مورد پیشبرد طرح های نیمه تمام در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت:در دانشگاه آزاد اسلامی به جهت اینکه قیمت ها مقطوع بوده و مشاوران را در فاز یک استفاده نمی کردند و از طرفی هم کشور دچار تلاطم قیمتی تورمی بوده پیمانکاران در مقاطع مختلف دچار بحران می شدند و از طرفی روسای دانشگاه و معاونان عمرانی در تصمیم گیری ساخت و ساز تنها هستند، لازم است که یک مشاوره مسائل را بررسی کند و گزارشی بدهد و باید برای طرح های بزرگ از مشاوران مناسب استفاده کنند.

هاشمی در مورد پروژه های در حال ساخت واحد رودهن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رودهن یکی از دانشگاه های فعال دانشگاه آزاد اسلامی می باشد که باید هرچه سریع تر و با فعالیت بیشتر نسبت به قبل و در آینده نه چندان دور بتواند پروژه های خود را به اتمام برساند.

وی در پاسخ به این سوال که توسعه دانشگاه آزاد اسلامی با چه چالش هایی روبرو است گفت:عمدتاً چالشی نمی بینم بعضی از واحدهای کوچک دچار چالش شده اند ولی عمدتا واحدهای بزرگ چنین مشکلی ندارند.

وی گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در قالب واحدهای جامع، کوچک، بزرگ و علوم تحقیقات فعالیت می کنند و فعالیت عمرانی جزء فعالیت های لاینفک دانشگاه آزاد اسلامی می باشد و ساخت و ساز مفیدی در سراسر کشور صورت گرفت.

هاشمی در پایان گفت: من واقعا از بزرگی و عظمت واحد رودهن خوشحال و مسرور هستم و فکر نمی کردم که واحد رودهن چنین ابهتی داشته باشد چرا که تا دیروز فقط از شهر رودهن و از جنب دانشگاه عبور می کردم و عظمت داخل آن را به خوبی نمی دیدم.

وی افزود: این واحد یکی از واحدهای جامع دانشگاه آزاد اسلامی است و با 25 هزار دانشجو و ساخت و سازهایی که انجام داده آینده بسیار مناسبی خواهد داشت و انتظارم از رئیس واحد رودهن توسعه و رسیدگی به دانشجویان و ساخت و سازها با کیفیت مناسب است.

شایان ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع رودهن از لحاظ علمی و فضای آموزشی یکی از معتبرترین و بزرگترین دانشگاه های کشور محسوب می شود.

این دانشگاه که در سال 1362 با حدود 60 دانشجو و در مکانی بسیار کوچک افتتاح شد امروز و بعد از 30 سال بیش از 25 هزار دانشجو و بیش از 100 رشته دانشگاهی در مقاطع کاردانی ،کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری دارد و در دو مجتمع دانشگاهی در حال فعالیت است./س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.