شيخ عيسي قاسم در بحرين درباره فتواهاي تکفيري‌ها و رسوخ آن به درون اسلام هشدار داد و تاکيد کرد فتواهاي تکفيري هيچ پايه و اساسي جز کينه‌توزي سياه با اسلام و جهل مطلق ندارد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني «اللؤلؤه»، آيت الله عيسي قاسم، از روحانيون برجسته بحريني، با اشاره به اوضاع عراق و رويکردهاي طايفه اي در اين کشور گفت:  طايفه گري در اسلام  نابود کننده امنيت و توفاني ويرانگر براي ثبات است که بر خلاف روياي وحدت [جهان اسلام] است.

به گزارش اين شبکه، عيسي قاسم تاکيد کرد: فتنه طايفه اي و دامن زدن به آن و شعله ور کردن آتش آن ظلمي واضح بر دين و امت اسلامي است.وي با اشاره به فتواي تکفيري ها نيز گفت: «فتواهاي تکفيري هيچ پايه و اساسي جز کينه‌توزي سياه با اسلام يا جهل مطلق درباره احکام و مولفه هاي آن نيست. اگر علماي اسلام در هر يک از مذاهب اجازه دهند اين فتواها گسترش يابد و به درون اديان رسوخ کند، بايد فاتحه اسلام و امت اسلام را خواند.»

به گزارش اين شبکه، آيت الله عيسي قاسم در خطبه هاي نماز جمعه درباره بحرين نيز تاکيد کرد حل و فصل در بحرين نياز به يک طرف بدون در نظر گرفتن طرف ديگر نيست و جلوگيري از حل و فصل عادلانه به کليت کشور صدمه مي زد.به گزارش اين شبکه، وي تاکيد کرد مردم بحرين سرنوشت تحرک خود را به هيچ يک از شرايط و معادلات منطقه اي، چه مثبت باشد يا منفي، پيوند نزده است.

وي گفت: «مشکلي که کشور با آن مواجه است مربوط به ملت بدون در نظر گرفتن حکومت يا گروهي بدون در نظر گرفتن گروه ديگر نيست. در بحرين حل و فصل نياز يک طرف بدون طرف ديگر نيست. جلوگيري از حل و فصل عادلانه سبب مي شود تا مشکل همچنان به قوت خود باقي بماند و به کليت کشور و همه مولفه ها و عناصر قدرت و زمان حال و آينده آن صدمه بزند. هر کسي مانع از حل وفصل شود مسئوليت آن را برعهده دارد و پيش از ديگران به خود صدمه خواهد زد. مردم در اينجا سرنوشت و آينده تحرک خود را به هيچ شرايط و معادلات سياسي در منطقه يا جهان چه مثبت باشد يا منفي پيوند نزده و تصميم گرفته‌اند که به تحرک عادلانه و مسالمت آميز خود بدون در نظر گرفتن شرايط و معادلات ادامه دهد.»
برچسب ها: شیخ ، عیسی ، قاسم ، خطر ، فتوا ، تکفیری ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار